اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ SOLAT TIANG AGAMA.. SELAMAT MEMBACA.. ANDA SENYUM KAMI BAHAGIA..

ONLINE HUB ACADEMY





ALAMAT
Online Hub Academy
Kuching sarawak




PEGAWAI YANG DIHUBUNGI
Zubaidah


NO TELEFON
+60105335987


EMAIL
zubaidah429@gmail.com

WEBSITE/FACEBOOK LINK

N/A


PRODUK DAN PERKHIDMATAN

Nak jadi duta academy
meraih pendapatan 300usd sebulan whatssap segera 0105335987







PERHATIAN:
Maklumat ini adalah diambil daripada pembaca beloya2u yang mengisi borang iklan percuma di beloya2u dan kad perniagaan. Maklumat yang tertera di atas adalah tidak muktamad dan boleh bertukar bila-bila masa oleh pemilik perniagan. Pihak kami tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak dapat menghubungi pihak tersebut. Namun begitu, anda boleh membuat aduan kepada pihak kami jika terdapat penipuan, nombor tidak terdapat dalam perkhidmatan, wakil tidak sah atau anda tidak puas hati dengan produk dan perkhidmatan yang diberikan. Aduan boleh dilakukan dengan mengisi borang aduan. (Borang Aduan)

CHILIQ APPAREL PAKAIAN LAKI-LAKI DAN KANAK-KANAK





ALAMAT
CHILIQ APPAREL
KOTA DAMANSARA

PEGAWAI YANG DIHUBUNGI
SALIZA SALIHUDDIN


NO TELEFON
+60133407576


EMAIL
saliza.salihuddin@gmail.com


WEBSITE/FACEBOOK LINK

https://www.facebook.com/bysaliza.salihuddin


PRODUK DAN PERKHIDMATAN
Pakaian Kanak2 Lelaki & Perempuan








PERHATIAN:
Maklumat ini adalah diambil daripada pembaca beloya2u yang mengisi borang iklan percuma di beloya2u dan kad perniagaan. Maklumat yang tertera di atas adalah tidak muktamad dan boleh bertukar bila-bila masa oleh pemilik perniagan. Pihak kami tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak dapat menghubungi pihak tersebut. Namun begitu, anda boleh membuat aduan kepada pihak kami jika terdapat penipuan, nombor tidak terdapat dalam perkhidmatan, wakil tidak sah atau anda tidak puas hati dengan produk dan perkhidmatan yang diberikan. Aduan boleh dilakukan dengan mengisi borang aduan. (Borang Aduan)

RUMAH BAU BANGKAI DAN INI SEBABNYA

Berikut adalah kisah bagaimana keadaan seorang pesakit menyebabkan seluruh rumah merebak bau bangkai seperti yang dilaporkan oleh FB Page Viral Media Johor

Banyak lagi penyakit yang boleh mengakibatkan kejadian ini berlaku. Ikuti ceritanya di bawah ini.


Saya dah kena selesema selama tiga bulan. Itu petanda awal yang saya dapat. Dua minggu sebelum bersalin ketika berada di pejabat, sewaktu saya menghembus hingus, terasa ada seketul objek seakan batu keras terjatuh dari mata ke lubang hidung.

Sehari sebelum batu itu terjatuh, suami saya tak boleh tidur sebab satu rumah berbau macam bangkai ikan masin. Ikan masin kan busuk semacam. Inikan pula ikan masin yang dia biarkan bertahun-tahun. Ala-ala busuk masam gitu.

Saya terus pergi ke Hospital Selayang, terus dirujuk ke bahagian kecemasan. Doktor periksa, tak boleh tarik. Jadi doktor pakar terus buat pembedahan kecil. Saya terpaksa dibedah tanpa dibius. Serius sangat sakit sebab ibu mengandung tak boleh disuntik dengan morfin, bimbang akan mendatangkan kesan pada bayi dalam kandungan.

Sudahlah dibedah hidup-hidup. Orang keliling dengar saja saya menjerit-jerit. Sampai terkucil saya dibuatnya semasa dia seluk batang besi kamera kecik itu ke bawah hidung sampai tekak.

Memang darah terpercik apabila doktor pakar tarik batu itu keluar dari hidung. Memang pedih, sakit, ditambah pula hidung saya discoop dengan batang besi yang panjang.

Selepas itu, saya terus ditahan di wad sehari dan dipantau 24 jam kerana hidung berdarah tanpa henti. Dengan pakaian, spender apa semua pun tak bawa. Kereta yang saya letak di tepi jalan pun kena saman. Dan masa itulah suami berpeluang tidur lena di rumah. Dia kata bau bangkai dah tak ada, Selepas sembuh, seminggu itu juga saya dibahan oleh suami sebab saya bau bangkai. Hahaha!

Keesokan harinya discharge dan bayar RM5 saja. Sekarang dah tak ada selesema lagi. Hidung saya bebas dari sinus, selesema dan pendarahan 100%.

Semasa saya taip ini pun masih terasa sakitnya. Tetapi serius cakap selepas menjalani pembedahan kecil itu, hidung saya dah pulih dan terasa lapang sangat sampai rasa macam,

“Wauuu! Macam ini ke orang lain bernafas secara normal?!”

Memang nak sujud syukurlah pada masa itu.

Selepas sehari disimpan, dia menjadi keras seperti konkrit. Sampaikan doktor nak buat eksperimen. Dia ambil batu besar, ketuk batu ini. Bila pecah, guess what? Bau dia macam bangkai. Serius satu wad boleh bau, pengsan nurse. Hahaha! Kalau korang nampak bahagian atas itu ada bulat kecil, itu tengah nak membesar, ibarat fungus.

Sinus atau resdung berpunca dari apa yang kita hidu, pemakanan dan cara mencuci hidung. Pemakanan 90% mempengaruhi kita. Contohnya, kalau ada resdung tak boleh makan benda terlalu panas atau terlalu sejuk. Jadi kena makan makanan biasa-biasa sahaja. Tak boleh makan benda berlada atau pedas, elakkan makanan yang gatal. Itu asasnya.

Selain itu persekitaran. Jangan hidu asap terlalu banyak. Pakai topeng pernafasan semasa menunggang motosikal. Elak berada di tempat berdebu dan yang paling penting untuk lelaki, jangan cabut bulu hidung kecuali bulu itu dah terkeluar dari lubang. Ini bukan lucah, sebab bulu hidung andalah pintu untuk lubang hidung anda.

Bagi mereka yang mengalami masalah resdung, mereka mungkin tidak akan perasan bau busuk di dalam hidung sendiri sebab ia sudah sebati.

Deria rasa juga akan hilang atau berkurangan. Makanan yang masin pun saya tetap tak rasa masin. Sampai satu tahap bila saya masak, suami muntah sebab lauk terlampau masin macam air laut. Itu perkara biasa bila sinus.

Kerap bersin, itu tanda nak ke sinus. Tapi tak tentu sama ada sudah teruk atau belum. Kadang-kadang resung ini tak semua orang sama. Ada yang ada batu seperti saya, ada yang hanya berdarah hidung, ada yang gatal-gatal atau hidung berair sahaja.

TANDA-TANDA SINUS:
  1. Kerap selesema
  2. Bersin
  3. Batuk
  4. Hidung berair
  5. Mata berair
  6. Kerap gagal hidung
  7. Gatal seluruh muka
  8. Kurang penderangan
  9. Kurang deria bau
  10. Kurang deria rasa
  11. Bau busuk di mulut atau hidung sendiri
  12. Hidung berdarah


BUAT PEMERIKSAAN SEBELUM TERLAMBAT

Setiap orang boleh buat pemeriksaan percuma di hospital berdekatan dan doktor akan mengajar kita cara mencuci hidung dengan betul. Asalkan kita ikut cara yang betul memang resdung akan berkurangan. Tetapi resdung tidak akan hilang sebab kita tak kawal pemakanan.

CARA MEMBERSIHKAN HIDUNG
Bagaimana cara mencuci hidung? Saya cuci hidung menggunakan air garam. Tetapi air garam yang saya buat sendiri agak pedih sedikit. Lebih baik beli kit khas yang ada dijual di farmasi. Jangan gunakan air paip. Kalau nak guna, boleh tetapi kalau tersedak jangan menangis.

Cuci hidung di waktu pagi sekali, dan di waktu malam sekali.

Jika mengikut cara saya, ambil air garam, penuhkan picagari. Masukkan ke dalam hidung sambil picagari hadap ke tepi. Contoh, lubang hidung kanan, tapi picagari ke sebelah kiri.

Agak-agak je masuk, jangan masuk semua. Bila dah masuk, tarik nafas kemudian picit air garam tadi. Dah picit, automatik meleleh dan hembus saja.

Untuk mengetahui sama ada proses mencuci hidung itu berjaya atau tidak, semasa kita picit lubang kanan, air itu mesti akan mengalir keluar dari lubang kiri.

UBAT TRADISIONAL (PENDAPAT SAHAJA)

Bagi saya, tiada guna ubat tradisional. Pergi dapatkan rawatan terus di hospital. Kalau wanita yang belum hamil, pihak hospital boleh buat x-ray, laser treatment dan sebagainya.
Buatlah pemeriksaan di hospital. Doktor akan masukkan batang besi kamera dalam lubang hidung. Sudah semestinya akan terasa sakit sedikit sebab berlaga dengan dinding hidung. Tetapi jika kita duduk diam, tak terkena pun.
Jadi, jagalah hidung anda. Buat pemeriksaan di hospital dan dapatkan rawatan segera sebelum ia menjadi lebih teruk.

KESAN GAM 3 SECOND YANG IBU BAPA WAJIB TAHU


Seorang pengguna laman sosial facebook memuat nait mengenai bahaya gam 3 second sekiranya terkena kepada kulit manusia. Sejauh manakah bahaya tersebut anda tentukan. Saya sendiri biasa menggunakan gam jenis ini untuk melakukan aktiviti DIY di rumah dan menjadi kebiasaan terkena kulit.

Apabila terkena kulit, segera basuh dengan air yang mengalir. Gam jenis ini memang akan merosakkan kulit. Kejadian seperti yang dilaporkan dibawah ini adalah dalam keadaan gam terkena pada seluar dan gam meresap sehingga terkena pada kulit. 

Pada pendapat saya mengenai laporan di bawah, gam tersebut dibiarkan lama tanpa tindakkan segera ibu bapa. anda nilaikan sendiri dari laporan pengguna laman sosial bernama Fara Lia

(Lesson learn)Baru ada masa nak Share(Bukn untuk mylhkan sesiapa,hnya SEKADAR BERKONGSI KISAH semoga kita semua BERHATI-HATI)..Nie lah Gam yg ank k.frh KENA.. Tengok RUPA dia,suci murni je kan..Tapi effect dia TERLALU BAHAYAA..TOOOO DANGER!!!! KENA HATI2... Sebb ramai yg bertanya ank k.frh kena ape warded d HSNZ,so k.frh share(cerita ringkas).. Anak k.frh 3year (Girl) gam ni terkena ats seluar dia,masa tu dia pkai seluar legging.. So gam ni sngt cept menyerap n terkena isi betis dia..siap kena operate lagi.. Operate bukan BIASA2.. Tapi Akibat Isi betis dia terdedah kepada gam nie,effect dia doktor terpaksa KOREK/LAPAH sampai paras Lemak,untuk buang isi DAGING yg terdedah dgn merkuri Gam ni, kulit PEHA d ambil dan d tampal d BETIS..Doktor pun dh search kandungan gam nie,mmng bhaya.. So, ADVISE k.frh sape2 ada ank hyperaktif,elakkn lh ADA GAM ni,MALANG TIDAK BERBAU.. K.frh sendiri pun TRAUMA dengn GAM ni.. ALLAH je yg tahu,sedih nya hti ni bila Anak Sakit.. Org TUA/BESAR mcm kita ni pun KENA HATI2 ye.. .

.JOMM SHARE RAMAI2.. Semoga dibalas Pahala REZEKI kepadA kite semua yg saling memberi peringatan agar org lain lebih Berhati2 bila mngunknnye....


R.D LAUNDRY





ALAMAT
R.D Laundry

Sublot 3,Ground Floor. 
D Hub @ Matang Jaya.93050 kuching



PEGAWAI YANG DIHUBUNGI
Nalizam Elah



NO TELEFON
+60138023683



EMAIL
rimbunandellima@gmail.com



WEBSITE/FACEBOOK LINK

N/A




PRODUK DAN PERKHIDMATAN

Laundry, 
Dry Cleaning, 
House Cleaning, 
Carpet Cleaning







PERHATIAN:
Maklumat ini adalah diambil daripada pembaca beloya2u yang mengisi borang iklan percuma di beloya2u dan kad perniagaan. Maklumat yang tertera di atas adalah tidak muktamad dan boleh bertukar bila-bila masa oleh pemilik perniagan. Pihak kami tidak bertanggungjawab sekiranya anda tidak dapat menghubungi pihak tersebut. Namun begitu, anda boleh membuat aduan kepada pihak kami jika terdapat penipuan, nombor tidak terdapat dalam perkhidmatan, wakil tidak sah atau anda tidak puas hati dengan produk dan perkhidmatan yang diberikan. Aduan boleh dilakukan dengan mengisi borang aduan. (Borang Aduan)

COMMUNITY BIZ COMBO

Bantuan pengiklanan dan banyak lagi

UNLIMITED BROADBAND

Unifi atau Streamyx? Anda pilih.

COWAY THE WATER SPECIALIST

Call or whatsapp 0128477709

NAK PAKAI? NAK JUAL?

KLIK DAN TEMPAH

LEBIH 260 SIARAN

Semua movie terkini di panggung wayang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Assalamualaikum.. Adik saya Termizzi Bin Senak kembali ke warahmatullah lebih kurang 8.30pm 16 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.

Mak saudara rakan saya ujang (Firdaus) iaitu Cik Dayang Fatimah Binti Abang Drahman telah kembali ke warahmatullah hari ini 22 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah

Guru silat saya Dato Dahlan Ali telah kembali ke warahmatullah pada 19 Mac 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.