اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ SOLAT TIANG AGAMA.. SELAMAT MEMBACA.. ANDA SENYUM KAMI BAHAGIA.. JANGAN LUPA SUBSCRIBE YOUTUBE BELOYA TV DAN LIKE, FOLLOW SERTA SEE FIRST FACEBOOK PAGE BELOYA2U.COM UNTUK NOTIFIKASI PANTAS. SEMOGA ANDA TIDAK KETINGGALAN DENGAN LIVE PERKONGSIAN ILMU SERTA INFO YANG MENARIK

BANTU BANGSA SENDIRI TAPI DIBUNUH BANGSA SENDIRI

SIAPA KAMI

Kepala otak letak dekat mana!! Geram!! Sakit hati!! kecewa!! dan macam-macam perkara yang bermain dalam fikiran apabila melihat bangsa sendiri cuba merosak usaha sesama bangsanya sendiri.

Ini realiti. Apa sahaja jenis bangsa di muka bumi ini terjadi benda yang sama. Ini semua kerana NAFSU!! NAFSU!! NAFSUU!!.. Tidak dapat mengawal nafsu untuk berkuasa, untuk memilik harta, memiliki nama dan sebagainya.

Ini lah yang aku hadap pada hari ini. Tidak!! aku tidak lupa ada juga yang menyokong dan membantu. Sebab itu, aku katakan ini adalah lumrah dunia.

Ini kisah aku:

Komuniti kami membuka 50 buah kiosk di Sekitar Aiman Mall Samarahan. Sewaan adalah RM300.00 sebulan. Harga ini cukup murah dengan komitmen RM10 sehari. Kiosk yang disediakan tertutup dan berbumbung. Operasi dari 10 pagi sehingga 10 malam. Program ini diketuai oleh Temenggong Faz.

Program yang kami buat bukanlah fokus kepada keuntungan semata-mata. Cukup bayar gaji kepada sesiapa yang mengurus itu sudah memadai.

Tetapi ada setan laknatullah dikalangan bangsa aku sendiri mengganggu urusan kami. Kami nak membantu orang lain diganggu. Apakah golongan syaitan nirojim  ini tidak berfikir tentang peradaban akan datang sekiranya usaha seperti ini diganggu. Kami tidak takut kerana usaha ini adalah usaha FISABILILLAH!! tetapi kami tidak suka perang. Kami cintakan kedamaian.

Perjuangan ini akan kami teruskan walau apa pun yang terjadi. Kami akan berusaha selagi kami boleh bertahan.

Mungkin ada dikalangan bangsa aku di luar sana boleh membantu kami membangun program seperti ini. Kami berbesar hati sekiranya ada hati mulia di luar sana boleh bersama kami dalam perjuangan kami. 

Sesiapa yang boleh membantu usaha kami ini, bolehlah menghubungi Temenggong Faz di talian 0138412536 atau klik sahaja link wasap ini www.wasap.my/60138412536/temenggong. Mungkin anda yang mulia di sana boleh membantu kami dari segi:

  1. Menambah penyewa kiosk
  2. Mengadakan majlis ilmu di lokasi
  3. Menyumbang tenaga membantu usahawan
  4. Share kisah kami di page, group atau personal fb
  5. Atau apa sahaja yang berkaitan dengan usaha kami


Ini adalah antara wajah kiosk kami:
BENTUK KIOS DENGAN KELUASAN 8' X 2'

PEMANDANGAN SIANG ANJUNG USAHAWAN

PEMANDANGAN MALAM ANJUNG USAHAWAN



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Assalamualaikum.. Adik saya Termizzi Bin Senak kembali ke warahmatullah lebih kurang 8.30pm 16 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.

Mak saudara rakan saya ujang (Firdaus) iaitu Cik Dayang Fatimah Binti Abang Drahman telah kembali ke warahmatullah hari ini 22 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah

Guru silat saya Dato Dahlan Ali telah kembali ke warahmatullah pada 19 Mac 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.