اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ SOLAT TIANG AGAMA.. SELAMAT MEMBACA.. ANDA SENYUM KAMI BAHAGIA.. JANGAN LUPA SUBSCRIBE YOUTUBE BELOYA TV DAN LIKE, FOLLOW SERTA SEE FIRST FACEBOOK PAGE BELOYA2U.COM UNTUK NOTIFIKASI PANTAS. SEMOGA ANDA TIDAK KETINGGALAN DENGAN LIVE PERKONGSIAN ILMU SERTA INFO YANG MENARIK

TUNJUK KEBOLEHAN JANGAN TUNJUK KEBODOHAN

Keseronokkan kadang-kadang membawa bencana. Kalau bencana tu kena pada diri sendiri masih boleh diterima. Tapi, kalau orang yang tak tahu apa-apa pun kena jugak kang jadi masalah. Tunjuk aksi ni kenalah buat pada tempat yang sesuai dengan keadaan yang sesuai. Kalau dah buat dalam keadaan yang tidak sesuai kena pada orang lain. Tak ke naya.
Kalau ada kemampuan serta kebolehan tunjuklah dengan cara yang betol. Boleh jugak buat duit.. Cipta nama.. kan kan.. tak payah nak buat kerja yang menyusahkan orang. Ni contoh kepada yang suka menunjuk aksi yang lucah seperti membuat aksi bahaya mat rempit. Bermain dengan senjata-senjata merbahaya, bergurau ketika membuat kerja yang melibatkan mesin-mesin yang merbahaya dan sebagainya.

Apa-apa pun pesanan saya adalah untuk pembaca yang rajin membaca dan untuk saya sendiri he he.. sendiri mau ingat.. Lihat ler video bawah ni.. ketawakan dia.. he he.. kesian..


1 ulasan:

  1. Keseronokkan kadang-kadang membawa bencana. Kalau bencana tu kena pada diri sendiri masih boleh diterima. Tapi, kalau orang yang tak tahu apa-apa pun kena jugak kang jadi masalah. Tunjuk aksi ni kenalah buat pada tempat yang sesuai dengan keadaan yang sesuai.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Assalamualaikum.. Adik saya Termizzi Bin Senak kembali ke warahmatullah lebih kurang 8.30pm 16 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.

Mak saudara rakan saya ujang (Firdaus) iaitu Cik Dayang Fatimah Binti Abang Drahman telah kembali ke warahmatullah hari ini 22 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah

Guru silat saya Dato Dahlan Ali telah kembali ke warahmatullah pada 19 Mac 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.