اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ SOLAT TIANG AGAMA.. SELAMAT MEMBACA.. ANDA SENYUM KAMI BAHAGIA.. JANGAN LUPA SUBSCRIBE YOUTUBE BELOYA TV DAN LIKE, FOLLOW SERTA SEE FIRST FACEBOOK PAGE BELOYA2U.COM UNTUK NOTIFIKASI PANTAS. SEMOGA ANDA TIDAK KETINGGALAN DENGAN LIVE PERKONGSIAN ILMU SERTA INFO YANG MENARIK

NAMA AWAK NATIONALISME??

ne 12.1 Betul, nama saya NASIONALISME

MELAKA – Namanya agak pelik sehingga ramai yang tidak percaya dan meminta beliau menunjukkan kad pengenalan sebagai bukti.


Namun bagi Nasionalisme Idris Shah Abdul Rahman, 23, nama itu tidak menyusahkannya malah menyuntik rasa bangga. Nama itu diberi oleh ibu bapanya, Abdul Rahman Ahmad, 66, dan Patimah Othman, 58, setelah beliau dilahirkan pada 31 Ogos 1985 iaitu hari yang sama kemerdekaan ke-28 negara.

Nasionalisme yang bermaksud perasaan mencintai negara dan bangsa sendiri diambil dari tema sambutan kemerdekaan pada masa itu, Nasionalisme Teras Perpaduan.

“Setiap kali saya sebut nama, ramai pelik dan tidak percaya sampai ada yang menganggap saya bergurau,” katanya ketika ditemui di sini semalam. Menurutnya, ketika mengisi sesuatu borang, beliau kerap dipanggil semula untuk semakan semula.

“Kadang-kadang saya tidak kenal orang lain tetapi mereka kenal saya kerana nama ini,” kata pelajar Politeknik Seberang Perai, Pulau Pinang itu. Menurutnya, nama itu juga memberi pengertian yang besar dan banyak mempengaruhi corak kehidupannya.

“Nama ini sendiri menyuntik semangat patriotik yang tinggi dengan memberi peringatan kepada saya supaya sentiasa menjadi contoh kepada masyarakat,” katanya.
-kosmo

1 ulasan:

  1. Namun bagi Nasionalisme Idris Shah Abdul Rahman, 23, nama itu tidak menyusahkannya malah menyuntik rasa bangga. Nama itu diberi oleh ibu bapanya, Abdul Rahman Ahmad, 66, dan Patimah Othman, 58,

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Assalamualaikum.. Adik saya Termizzi Bin Senak kembali ke warahmatullah lebih kurang 8.30pm 16 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.

Mak saudara rakan saya ujang (Firdaus) iaitu Cik Dayang Fatimah Binti Abang Drahman telah kembali ke warahmatullah hari ini 22 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah

Guru silat saya Dato Dahlan Ali telah kembali ke warahmatullah pada 19 Mac 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.