اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ SOLAT TIANG AGAMA.. SELAMAT MEMBACA.. ANDA SENYUM KAMI BAHAGIA..

KUIZ PERSONALITI



Kuiz personaliti ni saya dapat daripada seorang kawan.  sama ada fakta ni kena ngn diri anda atau tidak, anda yang menentukannya.

Kuiz ini hanya ada 3 soalan sahaja.. peraturannya sangan mudah. hanya perlu jujur dengan jawapan anda tanpa melihat jawapan yang saya akan beri nanti. jgn tipu! ambil masa dan pastikan jawapan adalah apa yg anda inginkan! soalan adalah seperti berikut:-

1) Sila SUSUN [no 1-5] haiwan-haiwan berikut mengikut apa yg anda kehendaki.
- Lembu, Harimau, Kambing biri², Kuda, Khinzir

2) Tulis SATU perkataan yg menjelaskan tentang perkara² berikut.
- Anjing, Kucing, Tikus, Kopi, Laut

3) Fikir sejenak tentang seseorang yang anda kenal dan sangat penting dlm hidup anda! Kaitkan mereka mengikut warna² berikut.. Tapi jgn ulang jawapan tau.. SATU WARNA HANYA UTK SATU ORG SAHAJA!
- Kuning, Oren, Merah, Putih, Hijau

Ambil pen dan tulis JAWAPAN ANDA.. ingat peraturannya.. SELAMAT MENCUBA



JAWAPAN ADA DI BAWAH. JAWAB DAHULU BARU TENGOK BAWAH YA
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
|
|
|
|
















Penjelasan jawapan:-

1) Ini akan menentukan keutamaan korg dalam hidup.
- Lembu melambangkan KERJAYA
- Harimau melambangkan MARUAH
- Kambing biri² melambangkan CINTA
- Kuda melambangkan KELUARGA
- Khinzir melambangkan DUIT

2) Perkara² tersebut menjelaskan:
- Anjing: Personaliti diri
- Kucing: Personaliti pasangan
- Tikus: Personaliti musuh
- Kopi: Perhubungan seksual
- Laut: Kehidupan

3) Warna² yang mengkaitkan seseorang dlm hidup anda:
- Kuning: Seseorang yang anda tak akan dilupakan
- Oren: Seseorang yang anda anggap sebagai kawan sejati
- Merah: Seseorang yang anda sangat cintai/sayangi
- Putih: Soulmate anda!
- Hijau: Seseorang yang anda akan ingat smpai bila²!

CARI ISTERI BARU SEBAB ASYIK LAHIRKAN ANAK PEREMPUAN!! BIADAP!!

Macam-macam kisah masyarakat yang kita boleh jadikan tauladan. Kadang terfikir perkara ini yang tak masuk akal ini terjadi adalah kerana mereka sombong untuk menuntut ilmu. Membiarkan sikap bodoh untuk menjalankan kehidupan.

Berbalik kepada tajuk di atas. Cerita ini dikongsikan oleh Doktor Azlindarita Aisyah yang mempunyai pengalamannya menemui lelaki yang tidak mempunyai naluri hati perut. Masakan tidak kerana ketika isterinya baru bersalin. Hanya tidak mendapat anak lelaki yang di inginkan, lelaki ini sanggup menyakiti hati si isteri dengan kata-kata yang tidak masuk akal.

Selepas tamat pengajian pada 2004, saya menghabiskan housemanship (internship) saya dalam Jabatan Perubatan dan Pembedahan di Ireland. Pulang ke Malaysia, saya menyambung housemanship selama 4 bulan dalam bidang pembidanan dan sakit puan. 4 bulan yang penuh pengalaman yang sukar dilupakan.

Ada satu pengalaman yang betul-betul membuat saya marah. Seorang wanita, bersabung nyawa melahirkan anak ke tiga dengan suami di sisi. Sempat suaminya berkata dengan saya.

"Harap-harap dapat anak lelaki. Sebelum ini dan 2 orang perempuan."

Saya hanya senyum, dalam kesibukan membantu ibu muda itu. Dalam hati saya, apa yang penting ketika itu adalah nyawa ibu dan bayi itu.

Sebaik sahaja bayi comel itu lahir, saya dan jururawat bertugas mengucapkan syukur Alhamdulillah. Terlihat wajah gembira dan lega dapa si ibu.

Berbeza dengan si bapa, apabila melihat anaknya perempuan. Takkan saya lupakan kata-kata yang keluar dari mulut lelaki itu.

Katanya, "Terpaksa cari isteri baru lah macam ni. Nak dapat anak lelaki," sambil tersenyum kelat.

Tiada ucapan terima kasih untuk si isteri yang baru sahaja menanggung kesakitan melahirkan zuriatnya. Tiada kucupan tanda kasih sayang buat si isteri. Yang ada hanya kata-kata yang pastinya menyinggung hati pasangannya.

Saya tidak dapat menyembunyikan wajah marah saya. Saya pandang si ibu muda yang masih keletihan, sedang dibersihkan oleh jururawat selepas uri dikeluarkan. Dia cuba tersenyum kepada saya, seolah berkata "tak mengapa, doktor".

Saya keluar dari bilik tersebut secepat mungkin sebelum saya berkata sesuatu yang saya kesali kemudian hari.

Mungkin si suami itu tidak tahu atau kurang bijak. Dia tidak mengetahui bahawa KROMOSOM X DAN Y DARI NYA YANG MENENTUKAN JANTINA ANAK. Bukan salah si isteri anaknya semua perempuan. 

Sebagai seorang yang beriman, kita wajib meyakini itu semua qadha dan qhada Allah. Sikap seperti ini adalah sikap Jahiliah yang di murka Allah. Ingatlah bahawa Allah mengetahui yang terbaik untuk kita dan tidak akan membebani kita dengan sesuatu yang kita tidak mampu hadapinya. Bersangka baiklah.

sumber : BT

JANGAN BERHENTI KERJA UNTUK BIZNEZ JIKA

Perkongsiang ini adalah tulian Puan Suraya Ali, pemilik Lunatots. Beliau menulis berdasarkan pengalaman dan pemerhatian beliau sendiri. Jika mahu memulakan bisnes, anda memerlukan sebab (WHY) yang kuat. Kenal pasti apa niat anda untuk menceburkan bisness.

Jika niat anda untuk berhenti kerja bagi memulakan bisnes tergolong dalam kriteria yang disebutkan di bawah. Kami nasihatkan anda memikirkan semula.

Saya memulakan perniagaan onlin Lunatots Malaysia 2008 dan berhenti kerja pada 2009.

Jangan berhenti kerja jika anda..

Saya catatkan tentang 'jangan berhenti kerja dan memulakan perniagaan kerana 7 sebab ini :

Tidak sukakan bos atau kerja tersebut

Ianya situasi attitude dan penerimaan. Kita memerlukan hati yang besar dan kemaafan yang luas sebagai usahawan. Andai dibawa marah dan geram ke perniagaan, imej itu tersiar dalam pembawakan.

Usah berhenti kerja dan memulakan perniagaan kerana 'fed-up' dengan kerja. Ianya bahaya. Kita mungkin 'give-up' dengan biznez juga nanti dan membawanya ke mana-mana.

Kita pandai membuat sesuatu produk

Puji dan puji orang katanya masakan kita sedap atau pujian tentang bakat kita kadangkala tidak tepat. Bakat berbiznez dan bakan membuat produk ianya tidak sama serta jauh berbeza.

Ini adalah 3 bakat yang ada dan amat berbeza antara satu sama lain.

Bakat buat
Bakat jual
Bakat berbisnes

Mempunyai masalah kewangan

Jangan mula berniaga kerana masalah kewangan. Hutang kredit kad, gaji tidak cukup dan kawan yang berniaga bercerita ribu dan juta. Jangan mulakannya jika kita mempunyai masalah di atas.

Situasinya ialah pengurusan wang. Andai wang gaji yang sedikit tidak dapat dikendali, kita tidak akan dapat menguruskan wang yang banyak. Ia bukan tentang jumlah. Ia tentang kebolehan pengurusan.

Ingin menjadi jutawan

Jutawan tidak pernah bercita-cita mahu menjadi jutawan (pada mulanya). Mereka sukakan kebebasan. Mereka mahu melakukan sesuatu dan menjadi ejan perubahan.

Usahawan yang mahu mendapatkan duit yang banyak biasanya tidak dapat menyimpan kerana apabila dia dapat dia akan suka membelanjakannya. Ia ada dalam subconscious mint kita.

Menerima peluang perniagaan

Usah mula berniaga sekiranya mempunyai peluang membuka gerai di food court dan sepertinya. Biznez ialah komitmen. Setahun, dua tahun dan seterusnya.

Kadang tidak nampak hasil 6 bulan pertama. Masihkan kita akan teruskan. Masihkah kita akan bertahan. Masihkan kita senyum.

Inginkan lebih masa bersama keluarga

Usah berhenti kerja. Lebih baik kita makan gaji sahaja. Tiga tahun pertama pulang tengah malam tiba-tiba anak sudah dewasa.

Kenduri kendara saudara mara bukannya tidak mahu kita jengok namun program setiap hujung minggu pada biznez. Bukan maksud saya, kita tidak akan dapat apa yang kita mahukan. Cuma usah berhenti kerja kerana perkara di atas.

Rasa sudah banyak membantu orang menjadi kaya

Ini juga bahaya. Sering saya dengar kita kerja siang malam dan yang kaya orang lain dan  bukan kita. Cara menjadi kaya ialah mengkayakan orang lain dan belajar dari nya.

Belajar gaya. Tekunii fikirannya. Orang kaya suka berkongsi. Cerita, pengalaman dan apa sahaja adanya. Perbetulkan minda kita tentang kaya dan biznez.

Saya berhenti kerja dulu kerana merasakan dunia penyusuan susu ibu memerlukan komitmen. Sewaktu keluar pejabat saya beritahu bos, saya akan buatnya bangga. Terima kasih kerana mendidik kami suami dan isteri menjadi manusia.

sumber : BT


IKUTI PROGRAM JANA PENDAPATAN DARI RUMAH
HANYA COPY PASTE
TAKDA ALASAN DAH PUN
KLIK BUTANG BAWAH


PROJEK JANA PENDAPATAN DARI RUMAH

MALAS NAK JUMPA ORANG?
TAK KREATIF SEPERTI ORANG LAIN?
TAK PANDAI NAK PUJUK PELANGGAN?
MALU NAK JUMPA ORANG?
TAK TAHU MACAM MANA NAK BUAT PROMOSI?


ANDA LAH YANG KAMI CARI!!


MASALAH DI ATAS SELESAI JIKA ANDA
TERLIBAT DENGAN

PROGRAM 
JANA PENDAPATAN DARI RUMAH

HANYA DENGAN AKTIVITI COPY PASTE SAHAJA
SEMUA TEXT DAN TOOL MARKETING DISEDIAKAN

CARA PROMOSI 
DAN
 CARA MEMENANGI PELANGGAN
SEMUA DAH SEDIA

PRODUK??
COMMUNICATION BIZ COMBO
iaitu gabungan semua perniagaan komunikasi.
Jual reload/topup, bayaran bill, jual simkad, daftar unifi/streamyx DLL

MODAL??
hanya RM100. mahal ke? eh! tak lah. Satu jualan dah balik modal

TEKNIK PROMOSI??
guna telefon bimbit anda sahaja ataupun komputer/laptop. Buat kat rumah pun dapat.

DAFTAR??
Isi borang di bawah. Nanti saya akan hubungi anda.

NAK TAHU LEBIH LANJUT??
Pastikan anda benar-benar ingin faham dan ingin tahu. Banyak ilmu saya nak bagi. Selepas isi borang di bawah. Saya akan hubungi anda melalui aplikasi Whatsapp. Bersedia untuk aktiviti
"question tour".





GADIS WEBCAM PUASKAN NAFSU 100 LELAKI SEHARI

Seorang gadis webcam yang kerjanya hanya memuaskan nafsu fantasi lelaki selama lapan jam sehari menerusi dunia maya, mengakui bahawa pekerjaan berkenaan membantunya mengatasi penyakit anorexia iaitu keadaan di mana seseorang itu enggan makan untuk kelihatan kurus.


Jayme Jones, 21, telah menderita akibat anorexia sejak zaman persekolahan lagi hingga ke satu tahap di mana dia terpaksa memakai pakaian budak perempuan 13 tahun, meskipun ketika itu usia Jayme mencecah 18 tahun.

Pada Jun tahun lepas, dia memutuskan untuk melakukan sesuatu apatah lagi ketika itu Jyme mengalami masalah kewangan.

Dia kemudian menghubungi adult webcam industry dan selepas itu, Jayme membeli HD camera serta membina studia kecil.

Kerja Jayme adalah mudah, iaitu melayan 100 lelaki sehari. Mereka dapat bercakap dan melihatnya menerusi webcam itu. 

Namun Jayme akui dia terpaksa berdepan dengan pelbagai kerenah lelaki yang mahukan perhatian daripadanya.

"adakalanya saya terpaksa melaya lelaki yang pura-pura bahawa meraka adalah bayi atau melihat mereka menelan air mani mereka sendiri," katanya.

Bagi memastikan Jayme mendapat pelanggan, dia perlu memiliki badan yang menarik dan seksi. Dari situ, Jayme mula mengubah tabiat makanan dan tidak lagi memuntahkan makanan.

Dia mahu memastikan badan dia menarik bukan lagi kurus kering seperti sebelum ini.

Kini Jyme memperoleh pendapatan £52,000 setahun dan sering mendapat hadiah yang mewah.

KAWAN JADI KEKASIH

Tak semua percintaan boleh berakhir dengan persahabatan boleh berakhir dengan percintaan. Betul tak?



Percintaan memang mengambil masa, lebih-lebih lagi dengan seorang teman.

Berikut tips memudahkan korang menukar kawan kepada kekasih.

Ambil inisiatif

Kalau anda ada perasaan suka kat kawan tu, kenapa tak mulakan sesuatu? Cuba ajak dia keluar minum, atau tengok wayang. Bersikap natural, ini bukan dating tapi satu cara korang kenal lebih rapat.

Tunjuk sifat kasih sayang

Untuk dia lihat korang lebih daripada seorang kawan, korang perlu buat sesuatu yang lebih. Cuba berikannya hadiah. Tak perlu mahal, yang penting bermakna. Tanya khabar selalu pun boleh.

Yakinkan dirinya yang anda serius.

Pada masa ini, anda dah di tahap berbual jujur dengan dia. Jadi cubalah bercakap soal hati. Yakinkan dirinya betapa mendalam dan seriusnya perasaan anda. Tapi janganlah pula bersikap memaksa.

Kongsikan impian dan harapan

Andaikan kawan anda sudah pun bersedia mengambil langkah serius bersama anda. Ini masanya untuk berkongsi hal yang lebih peribadi. Ini dapat menguatkan lagi perhubungan itu.

Jumpa keluarganya

Mungkin masa anda berkawan lagi dah biasa jumpa ahli keluarganya, tapi kali ini anda perlu berjumpa sebagai seorang kekasih. Ini waktu untuk maklumkan kepada keluarganya status teman itu sudah berubah.

Bersabar

Hanya kerana anda bersahabat baik, tak semestinya perhubungan cinta itu juga baik. Penting untuk berikannya masa walaupun dia sudah menerima anda sebagai kekasih.

Pesanan saya janganlah memaksa dia. Ingatlah jodoh itu rahsia. Usaha sahaja ya.

sumber : BT

BAHAYA MENELAN SUPERMA LELAKI??

Beberapa khabar angin mengenai sperma sering bermain di telinga masyarakat. Sperma di katakan baik untuk kesihatan. Malah ada pula yang mempercayai kalau menelan sperma boleh menjadikan wanita awet muda. Kebanyakkan wanita mula mengamalkan cara tersebut yang masih tidak diketahui khasiatnya dan keberhasilannya sebelum melakukan penelitian serta menguji hal tersebut

Tapi adakah menelan sperma ini salah? jika anda melihat dari sudut kandungannya, sperma memang bukan merupakan racun kepada tubuh badan kita. Di dalam sperma terdapat banyak zat gizi dan nutrisi yang baik untuk memberikan kita zuriat. Tapi adakah khasiat tersebut mampu di serap secara terus oleh tubuh badan kita?

Sperma yang masuk ke dalam tubuh badan akan hilang kandungan dan nutrisinya ketika sampai ke sistem reproduksi. Cairan sperma ini juga dikenali sebagai seminal fluid.

Sememangnya sperma merupakan zat yang mengandungi gizi serta kaya dengan nutrisi yang sihat untuk manusia. Tapi adakah ini bermakna sperma boleh di makan?

Wanita yang menelan sperma dengan sengaja sememangnya memberikan kesan yang positif. Salah satunya adalah memberikan kepuasan yang tersendiri kepada lelaki dan wanita. Manakala secara psikologi, pengaruh kepada perkara di atas mampu memberikan kebahagian kepada pasangan tersebut berkekalan. Bukan kerana wanita itu memakan sperma tetapi rasa bahagia dan memiliki antara satu sama lain serta saling menerima apapun yang dimiliki oleh pasangannya.

Jika nilai dari bahayanya, pastilah memang ada. Cuba semak semula kenyataan mengenai bahaya menelan sperma seperti berikut:

Penyalur infeksi penyakit

Sememangnya penyakit itu boleh di jangkiti oleh sesiapa sahaja dan tidak kira di mana pun termasuklah melalui pasangan anda. Jika di dalam tubuh pasangan anda terdapat virus yang dijangkiti, termasuk pula sudah dijangkiti pada sperma yang yang ada dalam penis. Maka ketika sperma yang telah dijangkiti virus tersebut masuk ke dalam tubuh akan menyebabkan anda sendiri yang sakit.

Oleh kerana yang masuk itu merupakan sperma, maka biasanya penyakit yang tersebar jua berkait rapat dengan masalah penyakit seksual. Seperti penyakit raja singa, sifilis dan sebagainya. Mengerikan bukan?

Risiko tinggi jika tekak anda sedang sakit.

Lebih tinggi lagi risiko anda akan dijangkiti timbul jika ternyata tekak anda sedang sakit. Terkena radang atau kerana terdapat luka di dalam tekak. Misalnya jika terdapat kesan luka di permukaan kulit tekak, ketika sperma masuk ke dalam mulut lalu ditelan akan menyebabkan rasa sakit. Ditambah lagi jika sperma yang ditelan tadi mengandungi zat yang tidak baik seperti kualiti sperma yang rendah dan sebagainya. Malah akan lebih merbahaya lagi jika pasangan anda mengalami gangguan pembiakan. Anda juga pasti dijangkiti dengan penyakit tersebut.

sumber : BT

COMMUNITY BIZ COMBO

Bantuan pengiklanan dan banyak lagi

COWAY THE WATER SPECIALIST

Call or whatsapp 0128477709

NAK PAKAI? NAK JUAL?

KLIK DAN TEMPAH

LEBIH 260 SIARAN

Semua movie terkini di panggung wayang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Assalamualaikum.. Adik saya Termizzi Bin Senak kembali ke warahmatullah lebih kurang 8.30pm 16 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.

Mak saudara rakan saya ujang (Firdaus) iaitu Cik Dayang Fatimah Binti Abang Drahman telah kembali ke warahmatullah hari ini 22 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah

Guru silat saya Dato Dahlan Ali telah kembali ke warahmatullah pada 19 Mac 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.