COMMUNITY BIZ COMBO

Bantuan pengiklanan dan banyak lagi

UNLIMITED BROADBAND

Unifi atau Streamyx? Anda pilih.

COWAY THE WATER SPECIALIST

Call or whatsapp 0128477709

NAK PAKAI? NAK JUAL?

KLIK DAN TEMPAH

LEBIH 260 SIARAN

Semua movie terkini di panggung wayang

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ SOLAT TIANG AGAMA.. SELAMAT MEMBACA.. ANDA SENYUM KAMI BAHAGIA..

NAK PILIH TELCO MANA? BERAT KE?

Manusia adalah makhluk yang terbaik diciptakan di muka bumi. Ini bukan saya kata, tetapi Allah swt yang kata. Manusia dikurniakan akal dan nafsu. Manusia mampu membuat pilihan sendiri manakala malaikat tidak dan haiwan pula diberi anugerah suvivor untuk hidup dan akalnya tidak melebihi manusia.

pilih jalan yang terbaik dan jangan ragu

Perlu di ingatkan di sini bahawa manusia mempunyai kuasa pilihan. Memilih sama ada untuk menuju ke arah negatif atau ke arah positif. Kalau di tanya kawan-kawan sekeliling kita. Pastinya mereka akan berkata untuk menuju ke arah positif. Cuma persoalannya bagaimana?. Kadang-kadang jalan untuk ke arah tersebut sudah ada tetapi mereka masih was-was dengan suasana. Ingatlah bahawa was-was itu bisikan syaitan dan mintalah petunjuk Allah swt. Tadahkan tangan dan berdoalah. Teguhkan hati kuatkan peribadi.

Kembali kepada tajuk artikel ini. Saya menulis artikel ini khas untuk sahabat yang keliru untuk memilih telco mana yang terbaik. Baiklah, saya hanya menunjukkan jalan dan anda sebagai pembaca buatlah pilihan anda berdasarkan nilai bacaan anda. Untuk memilih manakah telco yang terbaik anda perlu menyenaraikan beberapa perkara yang berkaitan dengan keperluan hidup. Antaranya :

  1. Penjimatan (Ini adalah perkara pertama kebiasaan yang difikirkan)
  2. Liputan (Liputan meluas)
  3. Pendapatan (Bagaimana perbelanjaan anda menghasilkan pendapatan)
  4. Faedah-faedah lain

Sekarang kita buat perbandingan dengan telco-telco utama di Malaysia :
Telco M, C dan D ada penjimatan tetapi mereka juga ada caj tersembunyi. Manakala telco saya tidak, malah memberi lebih apabila anda melakukan tambah nilai.
Telco M, C dan D memiliki liputan yang luas. Manakala telco saya juga mempunyai liputan yang luas.
Telco M, C dan D tidak memberi pendapatan melainkan anda ada kedai sendiri untuk menjadi wakil jualan mereka. Manakala telco saya memberi pulangan jika anda memperkenalkan kepada orang lain, orang lain memperkenalkan kepada orang lain, apabila mereka membuat tambah nilai, apabila prestasi serta kesetiaan anda meningkat dan pelbagai lagi teknik pendapatan yang boleh anda dapat.
Telco M, C dan D memberi faedah-faedah khas sahaja contohnya memberi panggilan percuma semasa hari lahir anda. Manakala telco saya memberi terlalu banyak faedah yang boleh saya katakan melengkapi keperluan anda contohnya takaful kematian akibat kemalangan, mata ganjaran yang boleh ditukar dengan telefon bimbit, percuma internet, percuma panggilan dan pelbagai lagi faedah yang tiada pada telco M, C dan D.

Ini adalah ringkasan penilaian yang anda boleh buat dan melalui penilaian ini saya yakin anda sudah nampak jalan mana yang harus dipilih. Ada beberapa perkara lain yang mungkin menyebabkan pendirian anda masih kaku dan masih keliru. Antara sebabnya adalah :
  1. Sayang
  2. Setia
  3. Terbiasa
  4. Malas
Sebab-sebab tersebut antara sebab susah untuk bertindak atas penilaian yang telah dibuat. Disebabkan perkara tersebut anda tidak berganjak untuk belajar dan mencari pengalaman baru yang memberi faedah yang baik kepada anda. Melakukan perkara sama setiap hari tetapi mengharapkan perkara luar biasa itu adalah mimpi dan bukan impian.

Sekarang anda fikir sejenak dan lontarkan persoalan :
  1. Apakah telco lama memberi ganjaran untuk aku wariskan kepada orang-orang yang aku sayang atau aku lebih sayangkan telco yang menyedut aliran tunai aku tanpa pulangan?
  2. Apakah kesetiaan aku dengan telco lama disedari mereka atau kesetiaan itu sia-sia kerana setiap bulan sama sahaja mereka meminta tanpa memberi?
  3. Apakah setiap hari aku melalui perkara yang sama dengan telco lama dan aku tetap di situ tidak berganjak untuk memilih jalan yang lebih baik (berubah)? aku mengharapkan yang luar biasa dan terbaik.
  4. Adakah hari ini aku melangkah ke telco baru memberi kerugian kepada aku atau memberi lebih mafaat kepada aku?
  5. Untuk berubah anda perlu melakukan langkah pertama dan jangan malas atau anda ketinggalan. Setiap hari lahir pengguna baru talian mudah alih dan pasaran tidak akan pernah tepu.
Saya harap ringkasan artikel ini dapat membantu anda untuk memilih jalan yang lebih baik.

Apakah telco yang saya gunakan? alahai.. hubungi saya dan saya akan beritahu anda. whatsapp jer ke 0128477709 (En Khall) 


Reactions:

0 comments:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Assalamualaikum.. Adik saya Termizzi Bin Senak kembali ke warahmatullah lebih kurang 8.30pm 16 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.

Mak saudara rakan saya ujang (Firdaus) iaitu Cik Dayang Fatimah Binti Abang Drahman telah kembali ke warahmatullah hari ini 22 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah

Guru silat saya Dato Dahlan Ali telah kembali ke warahmatullah pada 19 Mac 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.