اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ SOLAT TIANG AGAMA.. SELAMAT MEMBACA.. ANDA SENYUM KAMI BAHAGIA..

MUNGOK: TINGGALKAN SAHAJA KEKASIHMU JIKA....................

Walaupun sayang dan sanggup berkorban apa sahaja demi si dia, usah jadi bodoh atau hamba kepada cinta sedangkan si dia bukanlah insan yang baik untuk dijadikan pasangan hidup. Khususnya si gadis yang sanggup bermati-matian demi lelaki yang dicintai.

Bagaimana untuk kita kenali pasangan itu sama ada baik dan sesuai untuk terus bersama? Sudah tentu si dia langsung tidak mempunyai sebarang kriteria sebagaimana dikongsikan di bawah ini.

Jika kekasih hati itu memiliki salah satu daripada sikap yang dijelaskan di bawah, fikirkanlah kembali dan jika kamu kuat dan berani, TINGGALKAN SAJA DIA!!

1. SUKA MENGAMBIL KESEMPATAN.
Ada sesetengah lelaki memang suka ambil kesempatan atas kelemahan wanita. Jadi jangan biarkan diri kamu itu terus menjadi mangsanya. Percayalah lelaki seperti ini memang tidak sesuai dijadikan calon suami.

2. TIDAK MENGHORMATI DIRI KAMU SENDIRI.
Sekiranya dia berani maki hamun kamu, menghina kamu dan berkelakuan tidak senonoh di depan kamu, usah pening kepala, tinggalkan sahaja dirinya. Orang seperti ini sebenarnya tiada perasaan "menghormati orang lain", jadi mengapa kamu perlu menghabiskan masa bersamanya.

3. BARAN DAN KAKI PUKUL
Jika ibu bapa sendiri pun tidak pernah menjentik kamu, inikan pula orang lain. Sekiranya dia sering memukul kamu dan baran tak tentu hala. Lupakan saja niat kamu untuk sehidup semati dengannya. Sanggupkah kamu biarkan diri kamu terus dipukul sampai hari tua?

4. MENGHINA KELUARGA KAMU
Sayang memanglah sayang, tapi kalau sampai menghina keluarga kamu itu bukanlah sayang namanya. Kamu perlu bertahankan maruah keluarga dan jangan semudah-mudahnya membiarkan keluarga dihina oleh kekasih sendiri.

5. PENJENAYAH
Jangan ambil sebarang risiko bercinta dengan seorang penjenayah. Mungkin awal hubungan nampak 'cool' dan hebatnya tetapi tidak dinafikan jika suatu hari nanti silap-silap hari bulan kamu juga terjerumus dalam dunianya dan terpengaruh.

sumber: HM

Reactions:

1 comments:

  1. Jika kekasih hati itu memiliki salah satu daripada sikap yang dijelaskan di bawah, fikirkanlah kembali dan jika kamu kuat dan berani, TINGGALKAN SAJA DIA!!

    BalasPadam

COMMUNITY BIZ COMBO

Bantuan pengiklanan dan banyak lagi

UNLIMITED BROADBAND

Unifi atau Streamyx? Anda pilih.

COWAY THE WATER SPECIALIST

Call or whatsapp 0128477709

NAK PAKAI? NAK JUAL?

KLIK DAN TEMPAH

LEBIH 260 SIARAN

Semua movie terkini di panggung wayang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Assalamualaikum.. Adik saya Termizzi Bin Senak kembali ke warahmatullah lebih kurang 8.30pm 16 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.

Mak saudara rakan saya ujang (Firdaus) iaitu Cik Dayang Fatimah Binti Abang Drahman telah kembali ke warahmatullah hari ini 22 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah

Guru silat saya Dato Dahlan Ali telah kembali ke warahmatullah pada 19 Mac 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.