COMMUNITY BIZ COMBO

Bantuan pengiklanan dan banyak lagi

UNLIMITED BROADBAND

Unifi atau Streamyx? Anda pilih.

COWAY THE WATER SPECIALIST

Call or whatsapp 0128477709

NAK PAKAI? NAK JUAL?

KLIK DAN TEMPAH

LEBIH 260 SIARAN

Semua movie terkini di panggung wayang

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ SOLAT TIANG AGAMA.. SELAMAT MEMBACA.. ANDA SENYUM KAMI BAHAGIA..

MENENTANG SIHIR BUKAN DENGAN SIHIR

Hari ini cuaca kelihatan baik. Cerah di awal pagi walaupun sebahagian jalan masih basah. Saya sekali lagi mengarang artikel ini adalah untuk berkongsi pengalaman dan cerita yang boleh dijadikan tauladan serta menafaat kepada pembaca beloya2u.com. Saya harap yang saya kongsi ini dapat dikongsikan kepada yang lain.

Hari ini saya keluar awal pagi untuk minum pagi dengan seorang rakan. Berbicara mengenai soal perniagaan pada awalnya. Isu lain yang dibincangkan yang tak kurang hangat pada minggu ini ialah BR1M 2.0. Tetapi bukan itu yang saya nak ceritakan.

Rakan saya menghadapi masalah dengan adik beradiknya persis dengan masalah yang pernah saya hadapi dahulu. Saya tidak mahu kisah yang terjadi dengan saya berulang lagi dengan orang lain. Selagi mulut ini mampu berbicara untuk memberi nasihat dan berkongsi ilmu maka dengan izin saya tidak akan pernah rasa bosan untuk saling ingat mengingati antara satu dengan yang lain.

Santau ataupun sihir adalah suatu perkara yang biasa kita dengar dan hampir semua tempat serta daerah mengalaminya. Apakah itu santau atau sihir? Pada asasnya santau atau sihir adalah kerja jin ataupun syaitan. Jin dan syaitan ini berkomplot dengan manusia-manusia. Hubungan ini di ikat dengan perjanjian yang akhirnya memakan diri sendiri. Kebanyakkan jin-jin yang terlibat adalah jin di kalangan ketua jin. Perjanjian ini akhirnya akan membuatkan jin itu angkuh kerana berjaya menundukkan manusia dengan perjanjian-perjanjian aneh.

Suatu masa dahulu arwah adik saya suspek terkena sihir yang tidak diketahui asal usulnya. Pelbagai andaian saya untuk menemui jawapan mengenainya. Kadang-kadang manusia jika jiwanya kosong maka jin akan mudah untuk menguasainya. Kadang-kadang ianya bukanlah sihir tetapi ianya datang dengan sendiri akibat daripada jiwa yang kosong tiada arah kiblat dan bertuhankan nafsu sendiri. Pendamping-pendamping dari kaum jin dengan sendirinya merasuki manusia tanpa melalui sihir umpama darah yang mengalir di seluruh tubuh manusia.

Akibat daripada itu, maka perubahan sikap dan personaliti berlaku. Hilang sifat kemanusiaan dan selalu bertindak di luar kewarasan. Sekiranya anda menemui manusia yang tidak memiliki sifat kemanusiaan atau anda sendiri yang mempunyai sifat tersebut maka ketahuilah bahawa bukan manusia tersebut atau anda sendiri yang akan menanggung akibatnya nanti. Tetapi keluarga, teman, saudara, rakan dan orang yang paling rapat dengan anda juga akan menerima bahana tersebut.

Bahana tersebut bukanlah datang dari kerasukan tetapi rintihan dan kesedihan isi hati mereka melihat anda bertindak di luar kewajaran. Emosi mereka akan terganggu lebih-lebih lagi seorang yang bernama ibu. Rakan-rakan anda akan disaluti dengan dosa akibat membenci anda. Satu perkara kecil boleh menjadi perkara yang besar umpasa seekor nyamok kecil membawa kuman denggi mampu membunuh ribuan manusia dengan menyebarkan kuman tersebut menjadi batilion nyamuk kecil.

Bagaimana mengatasi santau dan sihir ini adalah dengan kembali kepada sang pencipta yang memiliki kerajaan langit dan bumi. Kita dibekalkan dengan ilmu rohani yang boleh membentuk dinding pada jiwa kita agar tidak mudah untuk ditumbangkan oleh jin-jin dan syaitan. Apabila hati sentiasa ingat padanya maka tidak mudah untuk hati itu di tundukkan malah hati itu bisa menundukkan hati yang lainnya jika ikhlas serta mengikut garis yang betul.

Amalan 3 Qul adalah salah satu anugerah pendinding rohani. Selain itu amalan al-kursi juga mampu memberi impak kepada pengamalnya dan individu sekitarnya. KLIK SINI untuk hikmah al-kursi.

Moga apa yang saya kongsikan ini memberi menafaat kepada pembaca beloya2u.com dan diharap disampaikan kepada yang lainnya agar anda mendapat mafaat yang sama.

Reactions:

1 comments:

  1. Bahana tersebut bukanlah datang dari kerasukan tetapi rintihan dan kesedihan isi hati mereka melihat anda bertindak di luar kewajaran. Emosi mereka akan terganggu lebih-lebih lagi seorang yang bernama ibu. Rakan-rakan anda akan disaluti dengan dosa akibat membenci anda. Satu perkara kecil boleh menjadi perkara yang besar umpasa seekor nyamok kecil

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Assalamualaikum.. Adik saya Termizzi Bin Senak kembali ke warahmatullah lebih kurang 8.30pm 16 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.

Mak saudara rakan saya ujang (Firdaus) iaitu Cik Dayang Fatimah Binti Abang Drahman telah kembali ke warahmatullah hari ini 22 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah

Guru silat saya Dato Dahlan Ali telah kembali ke warahmatullah pada 19 Mac 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.