COMMUNITY BIZ COMBO

Bantuan pengiklanan dan banyak lagi

UNLIMITED BROADBAND

Unifi atau Streamyx? Anda pilih.

COWAY THE WATER SPECIALIST

Call or whatsapp 0128477709

NAK PAKAI? NAK JUAL?

KLIK DAN TEMPAH

LEBIH 260 SIARAN

Semua movie terkini di panggung wayang

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ SOLAT TIANG AGAMA.. SELAMAT MEMBACA.. ANDA SENYUM KAMI BAHAGIA..

PILIH NAK MATIMU DISYUKURI ATAU DIKENANG?!!

Dalam meninti hari-hari yang berlalu. Menjaga ibu di Hospital memberi seribu cerita di sebalik kejadian. Setiap orang yang keluar masuk dari Hospital ini mempunyai cerita tersendiri. Ada cerita yang di hayati lantas berubah apabila mengerti tentang hikmah yang tersembunyi. Bagi yang tidak memikirkannya rugi sekali dengan akal fikiran yang diberikan oleh tuhan.


Ada yang masuk di Hospital ini dengan kesihatan yang baik apabila keluar dari hospital. Ada yang tinggal jasad sahaja setelah roh meninggalkan badan. Ada yang keluar dengan keadaan yang kurang upaya. Pelbagai cerita dan kisah di sebalik apa yang berlaku. Apakah kita semua berfikir mengenainya.

Apa yang ku pandang, lihat dan dengar. Ada yang masuk kerana bergaduh, kemalangan, kelalaian sendiri, tekanan hidup dan pelbagai lagi punca, asbab dan sebab. Tidak kiralah siapa kamu dan setinggi mana darjat kamu. Sebesar mana tatu di badan, segarang mana tatu yang di ukir, apabila kamu ditimpa bala maka kamu akan lemah longlai tidak bermaya.

Hanya mesin yang membantu kamu untuk terus hidup. Apakah musuh kamu menangis mendengar dan melihat keadaan kamu. Apakah kekuatan yang kamu banggakan mampu menolak bala yang menimpa kamu. Apakah matlamat kamu dalam dunia yang sementara ini? pernahkah kamu bertanya apakah cogan kata dan bendera panji mana yang kamu kibarkan? Apakah perjuangan kamu adalah perjuangan yang betul? apakah perjuangan kamu perjuangan yang memberi kebaikan kepada manusia sejagat?

teliliti perjuangan kamu dari sebesar urat saraf tunjang sehingga sekecil urat yang memberi kebaikan pada masa kini dan masa hadapan. Pilih jalan hidup yang terbaik. Cari kebenaran sebelum menegakkan kebenaran. 

Lemah longlai kamu di katil pesakit adalah satu tragedi yang akan membuat orang lain ketawa jika kamu bermegah-megah dengan kebenaran yang belum tentu benar ketika kamu sihat. Badan kamu yang sasa akan merasa berat pada orang lain yang pernah kamu sakiti suatu ketika dahulu. 

Bila detik masanya tiba. Sakaratul maut menjemput kamu dengan dua keadaan. Di mana, keadaan pertama dengan lemah lembut dan keadaan kedua dengan teriakan dan hentakkan maka roh kamu akan berselerat. Sukar untuk digambarkan sakitnya mati. Apakah kematian kamu akan ditangisi atau disyukuri?

Reactions:

1 comments:

  1. teliliti perjuangan kamu dari sebesar urat saraf tunjang sehingga sekecil urat yang memberi kebaikan pada masa kini dan masa hadapan. Pilih jalan hidup yang terbaik. Cari kebenaran sebelum menegakkan kebenaran.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Assalamualaikum.. Adik saya Termizzi Bin Senak kembali ke warahmatullah lebih kurang 8.30pm 16 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.

Mak saudara rakan saya ujang (Firdaus) iaitu Cik Dayang Fatimah Binti Abang Drahman telah kembali ke warahmatullah hari ini 22 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah

Guru silat saya Dato Dahlan Ali telah kembali ke warahmatullah pada 19 Mac 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.