اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ SOLAT TIANG AGAMA.. SELAMAT MEMBACA.. ANDA SENYUM KAMI BAHAGIA..

PENEMUAN SAINTIFIK IKAN DUYUNG

Video di bawah ini memaparkan sekumpulan saintis yang menggelarkan mereka sebagai kumpulan NOAH yang bertindak sebagai kumpulan yang membuat analisa tentang kehidupan di dalam laut. Mengikut video ini, kumpulan saintis ini telah menemui beberapa bukti berkaitan dengan ikan duyung.


Kembara mereka bermula pada tahun 2004 apabila penemuan sekumpulan ikan paus yang terdampar di pantai dan mati dengan sebab-sebab yang sukar diramalkan. Pada mulanya mereka meramalkan kematian ikan paus tersebut disebabkan oleh aktiviti marin yang melancarkan gelombang sonik yang mengganggu habitat ikan paus tersebut.

Dari masa ke semasa, kejadian ikan paus mati dengan sebab tidak diketahui merebak ke bahagian lain sekitar laut US. Penemuan ini bermula dengan dua orang kanak-kanak yang bermain di laut di mana mereka telah merakamkan satu jasad yang tidak dikenal pasti dan ini menjadi tanda tanya kepada saintis tersebut. Namun begitu, mereka tetap meneruskan tanggungjawab utama mereka iaitu mengenalpasti kematian paus-paus yang terdampar.

Masa berlalu dengan pantas. Para saintis ini telah membuat kajian mengenai bunyi-bunyian gelombang sonik yang berlaku di dasar laut. Penemuan mereka semakin menarik apabila mereka mendengar satu bunyi komunikasi antara ikan lumba-lumba dan satu spesis lain yang tidak dikenal pasti. Tanda tanya ini menyebabkan saintis ini semakin menggila untuk mengetahui spesis baru ini.

Berbekalkan teknologi yang ada, mereka terus membuat kajian mengenai bunyi tersebut dengan bekerjasama dengan saintis lain yang terlibat. Semasa mereka menjalankan kajian mengenai bunyian tersebut, mereka telah dikejutkan sekali lagi dengan penemuan bangkai yang tidak dikenalpasti yang melekat pada jaring nelayan. Bangkai tersebut tidak cukup sifat dan bangkai tersebut telah dibawa ke makmal untuk di analisis.

Pada mulanya mereka menyangka bangkai tersebut ialah ikan ataupun kehidupan laut yang biasa dan para saintis telah membuat beberapa padanan haiwan lain bagi mengenal pasti bangkai tersebut. Kerjasama dengan saintis lain yang pakar mengenai tulang dan tengkorak telah merungkai satu lagi misteri yang semakin menarik. Para saintis tersebut mendapati bangkai tersebut terdapat tulang yang berbentuk tangan manusia dan cantuman serpihan lain telah menjadi tengkorak seakan manusia.

Para saintis terpaku apabila melihat penemuan tersebut. Penemuan lain yang berkaitan ialah senjata tajam yang melekat pada ikan yu seperti yang dipaparkan dalam video tersebut selain penemuan lain yang ditemui oleh nelayan-nelayan di sekitar tersebut. Apakah yang berlaku di dasar laut berkaitan dengan kematian ikan paus sehingga saintis merungkai misteri tersebut.

Penemuan lain yang menyokong bangkai tersebut ialah ikan duyung adalah lakaran atau lukisan yang ditemui di mesir yang seakan ikan duyung yang berperang dengan manusia selain kebolehan manusia yang seakan ikan duyung.

Klu yang berkait rapat dengan ikan duyung adalah ikan lumba-lumba dan ikan paus dimana para saintis percaya bahawa ikan duyung merentasi laut yang luas bersama ikan lumba-lumba dan ikan paus. Apakah kesudahan kajian para saintis tersebut? mengapakah kajian para saintis tersebut dirampas oleh pihak berkuasa? anda saksikan sendiri video di bawah ini.



IKAN DUYUNG TIDAK MAHU BERKOMUNIKASI DENGAN MANUSIA DAN MEREKA TIDAK MAHU DIJUMPAI TETAPI KEJADIAN ALAM TIDAK AKAN DAPAT MENYEMBUNYIKANNYA

Reactions:

2 comments:

  1. Kembara mereka bermula pada tahun 2004 apabila penemuan sekumpulan ikan paus yang terdampar di pantai dan mati dengan sebab-sebab yang sukar diramalkan. Pada mulanya mereka meramalkan kematian ikan paus tersebut disebabkan oleh aktiviti marin yang melancarkan gelombang sonik yang mengganggu habitat ikan paus tersebut.

    BalasPadam

COMMUNITY BIZ COMBO

Bantuan pengiklanan dan banyak lagi

UNLIMITED BROADBAND

Unifi atau Streamyx? Anda pilih.

COWAY THE WATER SPECIALIST

Call or whatsapp 0128477709

NAK PAKAI? NAK JUAL?

KLIK DAN TEMPAH

LEBIH 260 SIARAN

Semua movie terkini di panggung wayang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Assalamualaikum.. Adik saya Termizzi Bin Senak kembali ke warahmatullah lebih kurang 8.30pm 16 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.

Mak saudara rakan saya ujang (Firdaus) iaitu Cik Dayang Fatimah Binti Abang Drahman telah kembali ke warahmatullah hari ini 22 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah

Guru silat saya Dato Dahlan Ali telah kembali ke warahmatullah pada 19 Mac 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.