COMMUNITY BIZ COMBO

Bantuan pengiklanan dan banyak lagi

UNLIMITED BROADBAND

Unifi atau Streamyx? Anda pilih.

COWAY THE WATER SPECIALIST

Call or whatsapp 0128477709

NAK PAKAI? NAK JUAL?

KLIK DAN TEMPAH

LEBIH 260 SIARAN

Semua movie terkini di panggung wayang

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ SOLAT TIANG AGAMA.. SELAMAT MEMBACA.. ANDA SENYUM KAMI BAHAGIA..

KITA KEJADIAN SEMPURNA TETAPI KERJA KITA TIDAK SEMPURNA

Beberapa minggu ini saya agak sibuk dengan tugasan-tugasan. Tugasan saya sehingga membawa saya ke Sabah dan terus ke Pulau Manukan Sabah. Suasana begitu indah sekali. Betapa ciptaan tuhan begitu indah berada di hadapan mata saya. Memandang jauh ke laut memikirkan diri saya begitu banyak kekurangan. Seolah-olah saya bukan makhluk yang sempurna.

Kita pernah diberitahu bahawa ilmu yang mampu kita pelajari umpama setitis air di lautan sedangkan ilmu itu seluas lautan. Kita semua tahu bahawa yang sempurna adalah pencipta kita. Kesempurnaannya memandang kita adalah makhluk yang paling sempurna ciptaannya.

Kesempurnaan kita adalah perbandingan makhluk lain ciptaan yang esa. Tetapi perlu diingatkan kita tidak sesempurna sang pencipta. Inilah diakui manusia masih ada kelemahannya sendiri. Pemahaman manusia makhluk sempurna perlu di tajamkan lagi. Jangan terum ambil mudah pengertian manusia adalah makhluk paling sempurna ciptaan yang esa.

Kita masih lemah di sisi tuhan kita maka dengan itu, kita akan seringkali melakukan kesilapan dalam kerja seharian kita. Kerja kita tidak sesempurna seperti tuhan yang mencipta sekalian alam.

Jangan pula kita mengeluh atas ketidak sempurnaan tersebut. Terimalah hakikat kita sejak azalinya memerlukan pencipta kita untuk bergerak dan melata di bumi yang luas ini.


Reactions:

1 comments:

  1. Kesempurnaan kita adalah perbandingan makhluk lain ciptaan yang esa. Tetapi perlu diingatkan kita tidak sesempurna sang pencipta. Inilah diakui manusia masih ada kelemahannya sendiri. Pemahaman manusia makhluk sempurna perlu di tajamkan lagi.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Assalamualaikum.. Adik saya Termizzi Bin Senak kembali ke warahmatullah lebih kurang 8.30pm 16 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.

Mak saudara rakan saya ujang (Firdaus) iaitu Cik Dayang Fatimah Binti Abang Drahman telah kembali ke warahmatullah hari ini 22 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah

Guru silat saya Dato Dahlan Ali telah kembali ke warahmatullah pada 19 Mac 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.