COMMUNITY BIZ COMBO

Bantuan pengiklanan dan banyak lagi

UNLIMITED BROADBAND

Unifi atau Streamyx? Anda pilih.

COWAY THE WATER SPECIALIST

Call or whatsapp 0128477709

NAK PAKAI? NAK JUAL?

KLIK DAN TEMPAH

LEBIH 260 SIARAN

Semua movie terkini di panggung wayang

اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ SOLAT TIANG AGAMA.. SELAMAT MEMBACA.. ANDA SENYUM KAMI BAHAGIA..

BUDAK & PENYAKIT KETAWA

Ketawa merupakan ekspresi kegembiraan dan kebahagiaan. Tapi apa yang akan terjadi jika semua perasaan, kesedihan yang baik, belas kasih, sukacita, dan mengejutkan diungkapkan oleh ketawa?

Inilah yang berlaku kepada Pinghui Xu, seorang remaja berusia 13 tahun penduduk Chongqing, China.

Selama 12 tahun Pinghui tidak boleh berhenti ketawa. Bahkan, kerana dia tidak boleh bercakap,hanya berkomunikasi dengan ekspresi ketawa sahaja.

Namun demikian, keadaan yang dialami oleh Pinghui hanya tidak membuat orang tuanya bahagia. Ayahnya, Xu Weiming dan ibunya, Yang Longying cuba mencari ubat untuknya, walaupun sampai sekarang belum dijumpai. Sekarang Weiming dan Longying merasa putus asa, kerana duit yang diperolehi sebagai pekerja pembinaan habis gara-gara mencari ubat untuk anaknya itu..



Longying kata, anaknya bermula ketawa sejak dia mengalami demam kuat pada usia lapan bulan. Puluhan doktor telah dikunjungi, dan kebanyakan dari mereka gagal mengubati penyakit aneh yang dialami oleh Pinghui ini.

Keadaan Pinghui bertambah buruk ketika dia berumur dua tahun. Dia kehilangan kemampuannya untuk berbicara dan hanya boleh ketawa. “Kami tidak bahagia. Melihat dia ketawa membuat kita lebih sedih. Lebih dari ketika dia menangis,” kata Longying .

Beberapa doktor mengesyaki Pinghui menderita kerosakan otak di bahagian depan akibat demam kuat.
Secebis harapan muncul, ketika seorang pakar saraf Chongqing Medical College telah mencadangkan untuk melakukan scan otak terhadap Pinghui untuk mengetahui penyebab penyakit misterinya tu. Dengan ini orang tua Pinghui berharap anaknya tidak akan lagi ketawa ketika bersedih.

SUMBER : thesun.co.uk

Reactions:

1 comments:

  1. Keadaan Pinghui bertambah buruk ketika dia berumur dua tahun. Dia kehilangan kemampuannya untuk berbicara dan hanya boleh ketawa. “Kami tidak bahagia. Melihat dia ketawa membuat kita lebih sedih. Lebih dari ketika dia menangis,” kata Longying .

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Assalamualaikum.. Adik saya Termizzi Bin Senak kembali ke warahmatullah lebih kurang 8.30pm 16 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.

Mak saudara rakan saya ujang (Firdaus) iaitu Cik Dayang Fatimah Binti Abang Drahman telah kembali ke warahmatullah hari ini 22 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah

Guru silat saya Dato Dahlan Ali telah kembali ke warahmatullah pada 19 Mac 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.