اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ SOLAT TIANG AGAMA.. SELAMAT MEMBACA.. ANDA SENYUM KAMI BAHAGIA..

MENGENALI IMPLAN PAYUDARA/BUAH DADA

Jumlah waninta yang tidak bersyukur dengan ukuran buah dada semakin banyak dan statistik dari American Society Of Plastic Surgeons menunjukkan hampir 300,000 wanita di Amerika melakukan tumbesaran payudara pada tahun 2010. Perkara ini juga merebak ke asia. Dari hari ke hari perkara ini mula meningkat berikutan pendedahan dan promosinya sercara senyap.

Implan payudara mengikut hukum Islam adalah haram dan berdosa kerana ianya mengubah ciptaan yang esa. Buah dada yang kecil sedikitpun tidak memudaratkan seseorang. Selain itu, kesan dari pengubahan ini juga memberi efek negatif. Nanti saya akan bincangkan mengenai efek negatif membuat implan buah dada. Apakah jadahhhh.. ha hadoi...

Kebanyakkan dari kita sukar untuk membezakan payudara yang sudah mengalami proses implan dan payudara yang tidak menggunakan implan. Implan kebiasaannya menggunakan silikon. Terdapat 5 ciri utama payudara yang menjalankan proses implan:

Jarak terlalu dekat
Kebanyakkan wanita mempunyai jarak payudara sekitar 7cm. Tetapi dengan membuat proses implan, jarak tersebut akan akan berkurang. Ketika membuat proses implan, kebiasaannya doktor bedah memasang silikon dengan merapatkan kedua-dua belah payudara.

Terlalu tinggi.
Ciri yang paling ketara ialah payudara nampak terlalu tinggi ke dada. Payudara secara normalnya sejajar dengan ketiak.

Kelihatan seperti tembikai.
Payudara kebiasaannya kelihatan seperti buah betik tetapi jika seperti tembikai ianya merupakan pentanda payudara itu tidak asli. Payudara asli melentur bahagian bawah dan tidak mekar seperti selepas implan.

Kelihatan parut
Parut ini tidak akan hilang pada beberapa bahagian payudara. Doktor kebiasaannya akan membuat beberapa potongan untuk memasukkan silikon. Parut akan kebiasaannya kelihatan di bahagian bahawa payudara, puting, ketiak atau di atas lingkungan puting.

Terdengar bunyian.
Untuk menjejak kesan ini, anda memerlukan telinga yang begitu tajam dan sensitif serta dalam suasana yang sunyi. Wanita yang membuat implan kebiasaannya akan menghasilkan bunyian ketika mereka sedang bergerak. Perkara ini terjadi sekiranya implan tidak di isi dengan sepenuhnya sehingga terdapat udara di dalamnya yang menghasilkan bunyi.

Seterusnya kita akan membincangkan kesan negatif melakukan implan payudara.

  1. Berdosa besar.
  2. Implan boleh pecah bila-bila masa (tiada jaminan bila ianya akan pecah)
  3. Pembekuan darah boleh berlaku selepas implan.
  4. kanser payudara.


Reactions:

1 comments:

  1. Buah dada yang kecil sedikitpun tidak memudaratkan seseorang. Selain itu, kesan dari pengubahan ini juga memberi efek negatif. Nanti saya akan bincangkan mengenai efek negatif membuat implan buah dada. Apakah jadahhhh.. ha hadoi...

    BalasPadam

COMMUNITY BIZ COMBO

Bantuan pengiklanan dan banyak lagi

COWAY THE WATER SPECIALIST

Call or whatsapp 0128477709

NAK PAKAI? NAK JUAL?

KLIK DAN TEMPAH

LEBIH 260 SIARAN

Semua movie terkini di panggung wayang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Assalamualaikum.. Adik saya Termizzi Bin Senak kembali ke warahmatullah lebih kurang 8.30pm 16 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.

Mak saudara rakan saya ujang (Firdaus) iaitu Cik Dayang Fatimah Binti Abang Drahman telah kembali ke warahmatullah hari ini 22 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah

Guru silat saya Dato Dahlan Ali telah kembali ke warahmatullah pada 19 Mac 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.