اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ SOLAT TIANG AGAMA.. SELAMAT MEMBACA.. ANDA SENYUM KAMI BAHAGIA..

BERTUDUNG BELUM TENTU ISLAM

Panas sokmo tajuk di atas. Percaya atau tidak dan nak terima atau tidak, terpulang kepada anda kerana ini adalah realiti. Dahulu kita dimomokkan dengan wanita bertudung dan di dalam tudung ada rantai yang melambangkan agama lain. Tak payah saya nak nyatakan agama apa. Sebab perkara ni dah pun tersebar luas di internet. Jangan kata tudung, Kopiah pun ada jugak. Tak percaya ke?. Perkara ini terjadi di Indonesia di mana sekumpulan lelaki memakai kopiah kemudian cara sembahyang adalah dengan cara agama lain. Perkara ini amat mengelirukan.

Nak sambung cerita mengenai perempuan bertudung tatapi belum tentu islamnya. Tak baik kita bersangka buruk dengan orang lain tetapi kita juga tidak berhak menilai orang lain kerana sebaik2 penilai adalah Allah swt. Saya hanya memberi senario yang berlaku di sekeliling kita dan tidak bermaksud hendak mengaibkan sesiapa pun. Ini membolehkan pembaca lebih mengambil sikap berhati-hati ketika hendak membeli makanan walaupun pada zaman ini perkara ini di anggap remeh.

Kes yang pertama yang saya dengar adalah kes di kawan Demak kuching di mana perempuan bukan muslim mengenakan tudung dan menjual makanan. Mereka diserbu pihak PBT kerana menjual makanan di kawasan yang tidak sepatutnya. Dari situ maka terbongkarlah identiti mereka apabila pihak PBT meminta kad pengenalan mereka. Bagus jugakkan dalam KP ada tanda "I". Selain itu, soal siasat juga dibuat oleh pihak PBT menguatkan lagi bahawa wanita itu bukan muslim. Terus terang saya katakan ini adalah khabar yang diterima dari telinga saya dan kalaupun ianya khbar angin kita kena mengambil sikap berhati-hati.

di bawah ini video wanita bertudung yang dikatakan mencuri di ONE JAYA Shopping. Bertudung lagi tu, ala-ala Yuna. Tak nak saya tuduh siapa2.. sebab video ni tak berapa jelas dan saya pun tak ada bukti walaupun saya macam kenal jer budak tu.






Reactions:

2 comments:

  1. Panas sokmo tajuk di atas. Percaya atau tidak dan nak terima atau tidak, terpulang kepada anda kerana ini adalah realiti. Dahulu kita dimomokkan dengan wanita bertudung dan di dalam tudung ada rantai yang melambangkan agama lain.

    BalasPadam
  2. Betul tu.. bertudung belum tentu islam.

    BalasPadam

COMMUNITY BIZ COMBO

Bantuan pengiklanan dan banyak lagi

COWAY THE WATER SPECIALIST

Call or whatsapp 0128477709

NAK PAKAI? NAK JUAL?

KLIK DAN TEMPAH

LEBIH 260 SIARAN

Semua movie terkini di panggung wayang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Assalamualaikum.. Adik saya Termizzi Bin Senak kembali ke warahmatullah lebih kurang 8.30pm 16 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.

Mak saudara rakan saya ujang (Firdaus) iaitu Cik Dayang Fatimah Binti Abang Drahman telah kembali ke warahmatullah hari ini 22 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah

Guru silat saya Dato Dahlan Ali telah kembali ke warahmatullah pada 19 Mac 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.