اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ SOLAT TIANG AGAMA.. SELAMAT MEMBACA.. ANDA SENYUM KAMI BAHAGIA..

ALASAN DAN JAWAPAN BAGI YANG TAKNAK MENUTUP AURAT UNTUK PEREMPUAN

Jangan Baca Kalau Hati Tak Cukup Kental 

Semua yang tutup aurat, kompom masuk syurga ke?
 Yang pasti, tak tutup aurat, kompom masuk neraka. 

Tudung labuh pun macam baik sangat. Buat dosa jugak. Mengumpat orang. 
Bila Iblis tak mahu ikut perintah Allah untuk bersujud kepada Adam, dia menyalahkan perintah Allah itu. "Apahal pulak aku kena sujud, aku lebih baik dan mulia". Samalah dengan tudung. Tudung pula yang disalahkan, " pakai tudung tak mestinya baik..bla...bla...bla..." 

Macamlah kau bagus sangat nak tegur aku. Kau dulu lagi jahat. 
Tidak tersabit larangan dari Nabi untuk seseorang yang bahkan baru masuk Islam untuk pergi berdakwah kepada kaumnya. Maksudnya, dakwah itu tuntutan. Selagi kau Islam, dakwah tu wajib walaupun kau sendiri tak berapa betul. Sekurang-kurang dia insaf dan bertaubat sekarang. 

Walau kami pakai seksi tapi hati kami baik. 
Adakah kau mendakwa diri kau mempunyai hati yang suci, iman yang tinggi dan kononnya ia sudah cukup menjamin maruah diri kau tanpa perlu menutup aurat? 

Pakai jarang ke ketat ke, itu hak kami. Kalau tak suka jangan tengok 
Adakah kau berani menjamin bahawa semua lelaki ajnabi mempunyai hati suci dan iman yang tinggi untuk menahan godaan syaitan serta nafsu yang membuak-buak? 

Kami rasa apa yang kami pakai tak seksi. Terpulang kepada individu yang memandang kami. 
Seksi atau tidak, kau tetap berdosa walaupun hanya menayang sehelai rambut kau. 



Walau kami tak bertudung, kami tetap sembahyang dan puasa. 
Apakah ibadat kau diterima? Kau yakin cuma dengan berpuasa sudah cukup untuk menjamin kau masuk syurga? 

Sukahati kamilah nak pakai macam ni. Kami tak susahkan hidup orang lain. 
Kau sebenarnya dah susahkan bapa, abang, adik, suami serta orang lain dengan menarik mereka ke neraka bersama kau disebabkan mereka tidak menegur dan gagal mendidik kau. 

Apa yang kami pakai, ini antara kami dengan Tuhan. 
Berani cakap di dunia, berani ke kau cakap macam tu depan Allah nanti? Lawan perintah Allah, Neraka tempatnya. 

Kami pakai seksi macam ni, sebab ikut arahan photographer/pengarah filem untuk disesuaikan dalam scene. (ayat artis) 
Sanggup patuh arahan mereka daripada patuh suruhan Allah? 

Bukan kami tak mahu menutup aurat, cuma masih belum sampai seru. 
Mati tidak mengenal usia. Tak takut ke mati dalam usia muda? Tak sempat nak bertaubat nanti. 

Takkan nak buat perubahan secara drastik? Slow-slow la.. 
Boleh ke cakap kat Malaikat Izrail nanti, tunggu kejap! Lepak la dulu. Jangan ambil lagi nyawa aku. 

Tutup aurat tu bagus tapi kami tidak mahu hipokrit kerana tidak ikhlas melakukannya. 
Kalau begitu kau sebenarnya memang hipokrit kerana tidak ikhlas beragama Islam. 

Credit : terblog.com

Reactions:

2 comments:

  1. Tudung labuh pun macam baik sangat. Buat dosa jugak. Mengumpat orang.
    --Bila Iblis tak mahu ikut perintah Allah untuk bersujud kepada Adam, dia menyalahkan perintah Allah itu. "Apahal pulak aku kena sujud, aku lebih baik dan mulia". Samalah dengan tudung. Tudung pula yang disalahkan, " pakai tudung tak mestinya baik..bla...bla...bla..."

    BalasPadam
  2. tutup aurat adalah satu kewajipan yang dinyatakan oleh Rasulullah. if nak defend your right not to tutup aurat, jgn la dipermain2kan hal tok. biar la barang tok diantara u and ALLAH. It is more accepted if you said belum da nur kesedaran agik. u have to remember this, Rasulullah ialah insan paling disayang oleh ALLAH. so, u better becareful with your words. believe me, some 'bala' dari ALLAH sik datang kinek2. some many years later, baruk 'bala' yang datang. I have lived long enough to vouch this. Ya ALLAH, sekiranya apa yang diperkatakan hambaMu ini adalah benar, tunjukkan KEKUASAAN Mu, Ya ALLAH. Ameen.

    BalasPadam

COMMUNITY BIZ COMBO

Bantuan pengiklanan dan banyak lagi

UNLIMITED BROADBAND

Unifi atau Streamyx? Anda pilih.

COWAY THE WATER SPECIALIST

Call or whatsapp 0128477709

NAK PAKAI? NAK JUAL?

KLIK DAN TEMPAH

LEBIH 260 SIARAN

Semua movie terkini di panggung wayang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Assalamualaikum.. Adik saya Termizzi Bin Senak kembali ke warahmatullah lebih kurang 8.30pm 16 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.

Mak saudara rakan saya ujang (Firdaus) iaitu Cik Dayang Fatimah Binti Abang Drahman telah kembali ke warahmatullah hari ini 22 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah

Guru silat saya Dato Dahlan Ali telah kembali ke warahmatullah pada 19 Mac 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.