اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ SOLAT TIANG AGAMA.. SELAMAT MEMBACA.. ANDA SENYUM KAMI BAHAGIA..

KEPADA YANG SUDAH LUPA ERTI CINTA "WO AI NI"

Pernahkah anda mendengar perkataan ini? Naan unnai kathalikaraen, Saranghaeyo, Aishiteru, Je t'aime, Mahal kita, Ek is lief vir jou dan sebagainya? Semua perkataan ini bermaksud aku cinta padamu. Bilakah perkataan ini selalu di ucapkan dengan pengertian? Dikatakan ungkapan penuh pengertian ini selalunya berlaku di waktu mula-mula bibit cinta dan ada juga mengatakan dikala umur mencecah antara 20 hingga 25 tahun. Individu yang berumur dalam lingkungan itu dikatakan adalah umur saat-saat honeymoon. Pelbagai pendapat dan huraian mengenai ungkapan tersebut.



Apabila masuk ambang pernikahan yang berusia kira-kira 3 tahun maka ungkapan tersebut mula susut akibat daripada hubungan antara dua insan yang semakin selesa dan keintiman yang semakin hambar. Gerak gaya hingga tutur kata langsung tidak mengambarkan cinta. Mungkin benar apa dikatakan, ungkapan tersebut semakin kurang nilainya akibat daripada selesa dengan hubungan dan mungkin juga cinta semakin hambar.

Mengapa sukar untuk meluahkan rasa dan kata yang hanya mengambil masa lebih kurang 5 saat yang mampu memberi kesegaran dalam hubungan? Pelbagai sebab yang terlalu kompleks untuk di huraikan. Sekalipun dua insan saling sayang menyayangi tetapi ungkapan ini sukar untuk di ucapkan kerana faktor umur dan perasaan.

Kita seringkali ingin mengunkapkan ungkapan ini di saat kita ingin memiliki seseorang dan dikala kita akan kehilangan seseorang. Kehilangan orang yang tersayang akan lebih terasa jika ungkapan ini tidak diluahkan. Kita belum tahu esok hari adakah kita berjumpa atau masih bersama dengan orang yang kita sayangi. Apabila dia tiada lagi, ungkapan ini tidak akan dapat dirasai oleh si dia dan kita akan merasa sesal.

Ungkapan ini boleh menenangkan orang yang tersayang selain sebagai ubat penenang di kala menghadapi liku-liku kehidupan.

Berapakah nilai ungkapan ini adalah bergantung bagaimana perasaan kita ketika kita mengunkap ungkapan ini. Ianya terlalu kompleks dan hanya diri anda sendiri sahaja yang tahu berapakan nilainya. 

Reactions:

1 comments:

  1. Berapakah nilai ungkapan ini adalah bergantung bagaimana perasaan kita ketika kita mengunkap ungkapan ini. Ianya terlalu kompleks dan hanya diri anda sendiri sahaja yang tahu berapakan nilainya.

    BalasPadam

COMMUNITY BIZ COMBO

Bantuan pengiklanan dan banyak lagi

UNLIMITED BROADBAND

Unifi atau Streamyx? Anda pilih.

COWAY THE WATER SPECIALIST

Call or whatsapp 0128477709

NAK PAKAI? NAK JUAL?

KLIK DAN TEMPAH

LEBIH 260 SIARAN

Semua movie terkini di panggung wayang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Assalamualaikum.. Adik saya Termizzi Bin Senak kembali ke warahmatullah lebih kurang 8.30pm 16 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.

Mak saudara rakan saya ujang (Firdaus) iaitu Cik Dayang Fatimah Binti Abang Drahman telah kembali ke warahmatullah hari ini 22 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah

Guru silat saya Dato Dahlan Ali telah kembali ke warahmatullah pada 19 Mac 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.