اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ SOLAT TIANG AGAMA.. SELAMAT MEMBACA.. ANDA SENYUM KAMI BAHAGIA..

INILAH DIA MC BIDAN TERJUN BANGUNAN

Pengalaman mengejut dan mengujakan memang selalu berlaku di sekeliling kita dan bagaimana kita menghadapinya terpulang kepada keberanian kita serta idea yang terlintas di fikiran kita. Jika tidak ada idea maka kakulah kita berdepan dengan cabaran yang datang secara tiba-tiba.


Perumpamaannya seni mempertahankan diri yang kita belajar jika tidak di amalkan menyebabkan idea untuk bertempur dengan musuh akan susut. Terdapat dua kemungkinan keadaan akan berlaku sama ada musuh mengawal kita atau kita mengawal musuh. Di sini kunci utama adalah amalan kita seharian.

Apa kaitan celoteh saya dengan MC bidan terjun bangunan?. Adalah sikit kaitannya asalkan anda rajin nak kaitkannya. Sabtu lepas saya dijemput untuk menghadiri hari jadi anak abang syamsuri iaitu shakir yang berumur 7 tahun dan anak buahnya effa yang masuk 15 tahun. Niat datang tu nak tolong penuhkan tempat duduk jer tetapi apa yang berlaku adalah sebaliknya.

Inilah yang saya maksudkan dengan apa yang saya ceritakan di atas. Amalan harian. He he.. Senyum tak perlu kata apa-apa. Saya disuruh secara spontan untuk menjadi MC dalam majlis hari jadi. Ramai juga orang yang datang dan saya gugup sedikit kerana tidak bersedia. Teringat kembali saya pada kejadian setahun lepas di mana saya disuruh menjadi MC di mana majlis akan berlansung dalam masa lebih kurang 10 minit lagi. Tidak cukup dengan itu, jumlah tetamu yang datang lebih 1000 orang kalau tak silap la dan lokasi adalah di Pull Man Hotel. Majlis yang berlansung adalah meraikan kejayaan beberapa orang pemimpin REDtone Mobile. Saya juga salah satu darinya dan saya satu-satunya bumiputra..

Itulah dikatakan gemuruh yang tidak dapat dilupakan namun keberanian dan berbekalkan idea yang ada saya selitkan kelebihan saya dalam berbahasa Mandarin. Senyum je CEO Redtone Mobile tengok saya. Pandailah sikit-sikit bahasa Mandarin.. Cukup-cukup makan.

Kita sambung balik kejadian saya menjadi MC bidan terjun bangunan nih. Saya bukan apa, pengalaman macam ni patut dikongsi kepada yang suka membaca sebabnya ini boleh membantu anda yang gugup menghadapi apa-apa kejadian seperti ini.

Dalam masa 5 minit saya merangka aturcara majlis yang sememangnya tidak ada langsung dirangka oleh penganjur majlis. Saya bergerak berjumpa beberapa orang penting dalam majlis tersebut untuk menyusun aturcara dan dibantu oleh saudara Afriza. Aturcara dah di aturkan cumanya macam mana nak mengawal keadaan. Secara spontan saya kacau budak-budak kasi diaorang gelak sikit. Wahhhhh.. saya tak sangka segalanya berjalan dengan lancar.

Apapun yang saya kongsikan di atas. Apa yang penting adalah keberanian dan idea yang bernas serta boleh diguna pakai. Bagaimana? Lihatlah amalan kita seharian.. Kuatkan jati diri anda. Wasalam...

Reactions:

1 comments:

  1. Apa kaitan celoteh saya dengan MC bidan terjun bangunan?. Adalah sikit kaitannya asalkan anda rajin nak kaitkannya. Sabtu lepas saya dijemput untuk menghadiri hari jadi anak abang syamsuri iaitu shakir yang berumur 7 tahun dan anak buahnya effa yang masuk 15 tahun. Niat datang tu nak tolong penuhkan tempat duduk jer tetapi apa yang berlaku adalah sebaliknya.

    BalasPadam

COMMUNITY BIZ COMBO

Bantuan pengiklanan dan banyak lagi

COWAY THE WATER SPECIALIST

Call or whatsapp 0128477709

NAK PAKAI? NAK JUAL?

KLIK DAN TEMPAH

LEBIH 260 SIARAN

Semua movie terkini di panggung wayang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Assalamualaikum.. Adik saya Termizzi Bin Senak kembali ke warahmatullah lebih kurang 8.30pm 16 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.

Mak saudara rakan saya ujang (Firdaus) iaitu Cik Dayang Fatimah Binti Abang Drahman telah kembali ke warahmatullah hari ini 22 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah

Guru silat saya Dato Dahlan Ali telah kembali ke warahmatullah pada 19 Mac 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.