اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ SOLAT TIANG AGAMA.. SELAMAT MEMBACA.. ANDA SENYUM KAMI BAHAGIA..

ARTIS CAKAP "LU KIRI KANAN PON BANYAK DOSA"

Sebelum ini saya ada bincangkan mengenai artis yang selalu cakap kosong dan longkang.. Tapi tak semua artis macam tu. Banyak artis baik-baik kat Malaysia ni. Yang kosong dan longkang tu hanya sebahagian sahaja. Sekarang ni tidak keterlaluan rasanya saya cakap ada di kalangan artis yang mencipta mazhab sendiri ataupun memutar belitkan fakta. Percakapan mereka lebih kepada kerana nafsu dan bukan kerana amalan sebenar. Segala sebab yang mereka letakkan untuk melakukan sesuatu pasti tidak lari dari perkataan "Jgn Hipokrit".



Ni kat bawah ni salah satu dari artis-artis tersebut. Siapakah artis yang mengeluarkan statement seperti ini. Saya langsung tidak bersetuju dengan apa yang di perkatakan oleh artis tersebut. Saya ni sebenarnya nak bidas balik apa yang di lemparkannya.



"ahh lagi satu wa mau kata, jgn la letak video ceramah2 konon lu org yg punya. mmg agama adalah agama. 


tapi wa rasa pahalu lu x de la kemana PON. nak tegur mcm la dari atas sana. Jgn hipokrite saja. Lu kiri kanan pon byk dosa. Tapi mau main politik saje. Ckp mcm manusia ke manusia la. Cermin diri dulu ya...1000 kali.

OK now baru boleh Asalamualaikum :)"


Statement pada rangkap yang pertama nampak sangatlah artis ni tak berfikiran terbuka dan tak suka ditego atau dengan kata lainnya dia ni adalah seorang yang keras kepala. Tak salah rasanya letak video ceramah. Apa salahnya dengar dan jawab dengan hormat. Tak payah nak mendambik dada sombong berbicara.

Statement yang rangkap yang kedua ni yang paling-paling saya tak suka sangat dan tersangatlah tak suka. Dia tak sedar dia tu artis dan banyak orang ambik dia sebagai ikon.  Dia ni macam tak layak nak ditegur oleh orang lain. Bercakap dengan sombong.  Bukankah saling mengingati dan tegur-menegur tu baik. Nak tegur tak payah tunggu dari orang atas ke bawah ke. Yang atas tu dimaksudkan dia adalah tuhan. Tuhan tak tegur kita tapi menghantar nabi, rasul, ulamak dan muslim/muslimah untuk menegur. Kata-kata yang macam ni macam tak ada akal.

"Jgn hipokrit saja, Lu kiri kanan pun banyak dosa". Statement ni agak keterlaluan bagi saya jika dibuat oleh seseorang yang bernama artis.  Apa yang saya faham, artis ni tak hipokrite ke ataupun dia ni mengambil alasan hipokrit untuk menyelamatkan diri. Tak ada istilah hipokrit dalam tegur menegur. Kau salah aku tegur, aku salah kau tegur. Kiri kanan banyak dosa itu antara dia dengan tuhan tapi tanggungjawab menegur tu tetap ada. Manusia mana yang maksum selain Nabi kita yang terakhir.  Setiap orang ada dosa bergantung kepada amalannya. Tapi takkan perkara tu nak jadi penghalang untuk kita menegur dan saling mengingati antara kita. Bukankah itu berfikiran kolot namanya. Menunding jari ke arah orang lain atas kesalahan sendiri.  Tak salah orang tegur kan. 

Alahai artis-artis. Berat tanggungjawab jadi artis ni. Kalau takut kena tegur bagi letak jawatan jadi artis. Ditegur sikit melatah. Ada artikel blogger lain menyatakan bahawa artis ni menyelar semua blogger kerana menegur video lucah dia. Kepada blogger.. jangan guna ayat sumpah seranah kepada artis yang sombong ni. Gunakan ayat-ayat berhikmah ye.

Reactions:

1 comments:

  1. Alahai artis-artis. Berat tanggungjawab jadi artis ni. Kalau takut kena tegur bagi letak jawatan jadi artis. Ditegur sikit melatah. Ada artikel blogger lain menyatakan bahawa artis ni menyelar semua blogger kerana menegur video lucah dia. Kepada blogger.. jangan guna ayat sumpah seranah kepada artis yang sombong ni. Gunakan ayat-ayat berhikmah ye.

    BalasPadam

COMMUNITY BIZ COMBO

Bantuan pengiklanan dan banyak lagi

COWAY THE WATER SPECIALIST

Call or whatsapp 0128477709

NAK PAKAI? NAK JUAL?

KLIK DAN TEMPAH

LEBIH 260 SIARAN

Semua movie terkini di panggung wayang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Assalamualaikum.. Adik saya Termizzi Bin Senak kembali ke warahmatullah lebih kurang 8.30pm 16 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.

Mak saudara rakan saya ujang (Firdaus) iaitu Cik Dayang Fatimah Binti Abang Drahman telah kembali ke warahmatullah hari ini 22 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah

Guru silat saya Dato Dahlan Ali telah kembali ke warahmatullah pada 19 Mac 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.