اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ SOLAT TIANG AGAMA.. SELAMAT MEMBACA.. ANDA SENYUM KAMI BAHAGIA..

VC SEMBAHYANG EXPRESS MENERIMA PELBAGAI REAKSI

Pelbagai reaksi yang timbul dari video yang ditayang di bawah ini. Saya boleh kategorikan reaksi tersebut sebagai reaksi positif dan negatif. Reaksi positif yang saya perhatikan dari komen-komen yang dibuat ialah lebih baik sembahyang dari tak ada langsung. Individu seperti ini saya bayangkan mempunyai sikap berhati-hati dan tidak terburu-buru dalam menilai orang lain. Sikap seperti ini memang di ajar oleh rasul junjungan kita iaitu bersikap berbaik sangka. Siapa tahu apa yang di alami oleh individu yang sembahyang di dalam video tersebut. Mungkin dia tidak seperti kita yang cukup sifat.

Reaksi negatif pula ialah individu yang menyatakan lebih baik tak sembahyang kerana pekerjaan itu sia-sia. Individu seperti ini berfikiran pendek dan terlalu bersikap terburu-buru. Sikap ini juga bertentangan daripada ajaran sebenar islam iaitu bersikap berburuk sangka. Individu ini tidak sedar bahawa lebih baik sebahyang dari tidak sembahyang kerana tidak sembahyang kita dengan konfidennya akan dapat dosa dan yang sembahyang tapi tidak sempurna sudah terlepas dari amalan wajibnya. Solat dia tidak diterima atau diterima adalah antara dia dengan tuhan sahaja. Kita manusia tidak layak untuk menilai kerana sebaik-sebaik penilai adalah yang esa.

Saya amat menyelar individu yang memberi tajuk yang bukan-bukan ke atas individu tersebut. Bukan itu caranya kita menegur orang. Cara tersebut boleh membentuk orang lain untuk mengabaikan amalan yang wajib. Mana tidaknya perkataan "Lebih baik tak payah buat". Sampai bila tak buat? bengong!!! ha ha..

apa-apa pun lihatlah video di bawah ini dan anda nilaikan sendiri dengan berbaik sangka. Carilah kongklusi dan fikir-fikirkan....

Reactions:

1 comments:

  1. Saya amat menyelar individu yang memberi tajuk yang bukan-bukan ke atas individu tersebut. Bukan itu caranya kita menegur orang. Cara tersebut boleh membentuk orang lain untuk mengabaikan amalan yang wajib. Mana tidaknya perkataan "Lebih baik tak payah buat". Sampai bila tak buat? bengong!!! ha ha..

    BalasPadam

COMMUNITY BIZ COMBO

Bantuan pengiklanan dan banyak lagi

UNLIMITED BROADBAND

Unifi atau Streamyx? Anda pilih.

COWAY THE WATER SPECIALIST

Call or whatsapp 0128477709

NAK PAKAI? NAK JUAL?

KLIK DAN TEMPAH

LEBIH 260 SIARAN

Semua movie terkini di panggung wayang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Assalamualaikum.. Adik saya Termizzi Bin Senak kembali ke warahmatullah lebih kurang 8.30pm 16 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.

Mak saudara rakan saya ujang (Firdaus) iaitu Cik Dayang Fatimah Binti Abang Drahman telah kembali ke warahmatullah hari ini 22 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah

Guru silat saya Dato Dahlan Ali telah kembali ke warahmatullah pada 19 Mac 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.