اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ SOLAT TIANG AGAMA.. SELAMAT MEMBACA.. ANDA SENYUM KAMI BAHAGIA..

MANUSIA PEMERAJUK

Di sekeliling kita tok macam-macam rupa dan sifat manusia.. ada yang berjaya.. ada yang tidak berjaya.. ada yang tidak putus asa.. ada yang cepat putus asa.. macam-macam karektar manusia yang boleh kita lihat sekiranya kita membuka mata membuka minda untuk mengerti apa yang berlaku di sekeliling..




Bergurau senda merupakan perkara biasa bagi kita bagi menghidupkan suasana. Bergurau senda juga memberi pelbagai respon penerimaannya. Ada yang dapat menerima, ada yang tidak dapat menerima, ada yang tak nak tahu, ada yang menerima dan mengamal, ada yang menerima tapi tak mengamal dan macam2 lagi karektar yang boleh kita temui

Fakta atau auta sekiranya orang yang sudah berumur ni lebih cepat merajuk dari budak-budak kecil. Ada yang kata fakta dan ada yang kata auta. Sebenarnya.. yang kuat merajuk ni adalah individu yang terpilih sahaja. Tidak semua begitu. Yang kuat merajuk ni dikaitkan dengan individu yang tidak matang atau pun bersikap kebudak-budakkan. tak gitu?

Anda pernah ke berjumpa dengan manusia yang kuat merajuk? tak mungkin tak pernah kan? mesti pernah punyalah. Apa yang paling tak seronoknya bila bab-bab bergurau. Si A ni bergurau bukan main lagi sampai terasa ke hati kita dibuatnya. Bila kita gurau balik kat dia.. Dia terus merajuk. Orang seperti ini rasa nak pangkong je pakai mikrofon. Biar bergegar speaker.. he he..

Semua orang sebenarnya mempunyai karekter merajuk cuma bezanya bagaimana mereka menunjukkannya dan bagaimana mereka mengawalnya. Kalau tak pandai kawal maka merajuk yang dimiliki akan merugikan diri sendiri. Orang yang kuat merajuk ni susah untuk kita bekerjasama dengannya. Siapa cakap senang silalah komen.

Merajuk ni boleh sekiranya tidak melampaui batas dan tidak merosakkan hubungan ataupun aktiviti orang lain. Bersikap profesional ketika merajuk amat penting kerana dengan cara itu maka orang di sekeliling kita akan merasa selesa dengan kita.

Bagaimana pula kita yang tak kuat merajuk mengawal orang yang kuat merajuk? Ada dikalangan kita hanya memberi alasan tak pandai nak pujuk. Ada juga yang tak kisah pun orang lain merajuk. Ada pulak yang terlalu ambil kisah dengan orang yang kuat merajuk. Di manakah kategori anda. ha ha..

Tips untuk berhadapan dengan orang yang kuat merajuk ni guna kaedah "Cubit dan Tiup". Tahu ke? macam mana kaedah tu. Kaedah tu umpamanya kita buat dia merajuk lepas tu kita merajuk lepas tu kita pujuk lepas tu kita buat lagi dia merajuk. Sampai bila-bila... ha ha.. beri lah nasihat kepada yang kuat merajuk ni.

Anda bagaimana? adakah anda dikalangan orang yang kuat merajuk...???


Reactions:

1 comments:

  1. Anda pernah ke berjumpa dengan manusia yang kuat merajuk? tak mungkin tak pernah kan? mesti pernah punyalah. Apa yang paling tak seronoknya bila bab-bab bergurau. Si A ni bergurau bukan main lagi sampai terasa ke hati kita dibuatnya. Bila kita gurau balik kat dia.. Dia terus merajuk.

    BalasPadam

COMMUNITY BIZ COMBO

Bantuan pengiklanan dan banyak lagi

UNLIMITED BROADBAND

Unifi atau Streamyx? Anda pilih.

COWAY THE WATER SPECIALIST

Call or whatsapp 0128477709

NAK PAKAI? NAK JUAL?

KLIK DAN TEMPAH

LEBIH 260 SIARAN

Semua movie terkini di panggung wayang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Assalamualaikum.. Adik saya Termizzi Bin Senak kembali ke warahmatullah lebih kurang 8.30pm 16 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.

Mak saudara rakan saya ujang (Firdaus) iaitu Cik Dayang Fatimah Binti Abang Drahman telah kembali ke warahmatullah hari ini 22 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah

Guru silat saya Dato Dahlan Ali telah kembali ke warahmatullah pada 19 Mac 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.