اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ SOLAT TIANG AGAMA.. SELAMAT MEMBACA.. ANDA SENYUM KAMI BAHAGIA..

MENTERI YANG MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI DAN BODOH

Dua tiga hari ni, kepala otak saya asyik memikirkan perkara yang sama tentang kejadian-kejadian yang berlaku di sekeliling. Apa yang berlaku di Libya amat menarik perhatian saya. Mungkin sekarang ini kita masih mampu tersenyum dan tidur dengan nyenyak tanpa gangguan.



Banyak berita menyiarkan keadaan Libya sekarang ini dimana negara mereka di serang oleh rejim Amerika dan sekutu-sekutunya. Lebih seratus das bom dibuat ke atas bumi Libya. Tidak dapat tidak rakyat ataupun orang awam pasti banyak tekorban dengan campurtangan rejim.

Pihak rejim Amerika tidak bersetuju dengan tindakkan Ghadafi Menteri Libya yang memerangi orang awam dengan askar-askarnya dan itu melanggar hak asasi manusia dan kemudian mengistiharkan perang ke atas Ghadafi. Pada masa yang sama pihak rejim Amerika juga sebenarnya melakukan perkara yang sama iaitu melanggar hak asasi manusia dengan membuat campur tangan urusan negara lain.

Namun begitu, bagi saya tindakkan Amerika itu ada juga betulnya kerana kebodohan Ghadafi yang memimpin Libya. Apa yang memalukan bangsa Arab sekarang ini ialah mereka melalui zaman berpecah belah. Negara jiran yang sebangsa mereka tidak menghulurkan bantuan bagi membantu rakyat Libya yang dalam kesusahan akibat daripada kerakusan rejim Ghadafi.

Saya sendiri melebelkan Ghadafi sebagai rejim yang jahat kerana kebodohannya dan sikapnya yang mementingkan dirinya sendiri. Menteri seperti itu pada pendapat saya harus disingkirkan.

Rejim Ghadafi lebih rela negaranya musnah daripada takhtanya di rampas. Keadaan ini menampakkan sikap Ghadafi yang tidak layak menjadi menteri. Kemusnahan negara langsung tidak dihiraukan sebaliknya takhtanya dipertahankan. Siapakah tentera-tentera Ghadafi? adakah itu tentera-tentera Ghadafi ataupun tentera negara Libya?. Jika tentera tersebut bertindak untuk melindungi negara saya pasti Ghadafi akan digugurkan dengan mudah. Ini menunjukkan rejim Ghadafi mempunyai tenteranya sendiri dan dimana dia mendapatkan dana untuk itu?. Dananya sudah tentulah datang dari pendapatan Libya. Ghadafi sekali lagi tidak layak untuk menjadi menteri apabila pendapatan Libya di sedut dan dimasuk ke dalam poketnya sendiri untuk kepentingan sendiri.

Laungan tentera Ghadafi dengan berkata "Allah Hu Akbar" adalah membuta tuli dan tindakkan mereka salah dan BODOH!!!

Saya ulang sekali lagi, Ghadafi adalah seorang yang bodoh sombong!!!



Reactions:

1 comments:

  1. Dua tiga hari ni, kepala otak saya asyik memikirkan perkara yang sama tentang kejadian-kejadian yang berlaku di sekeliling. Apa yang berlaku di Libya amat menarik perhatian saya. Mungkin sekarang ini kita masih mampu tersenyum dan tidur dengan nyenyak tanpa gangguan.

    BalasPadam

COMMUNITY BIZ COMBO

Bantuan pengiklanan dan banyak lagi

COWAY THE WATER SPECIALIST

Call or whatsapp 0128477709

NAK PAKAI? NAK JUAL?

KLIK DAN TEMPAH

LEBIH 260 SIARAN

Semua movie terkini di panggung wayang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Assalamualaikum.. Adik saya Termizzi Bin Senak kembali ke warahmatullah lebih kurang 8.30pm 16 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.

Mak saudara rakan saya ujang (Firdaus) iaitu Cik Dayang Fatimah Binti Abang Drahman telah kembali ke warahmatullah hari ini 22 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah

Guru silat saya Dato Dahlan Ali telah kembali ke warahmatullah pada 19 Mac 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.