اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ SOLAT TIANG AGAMA.. SELAMAT MEMBACA.. ANDA SENYUM KAMI BAHAGIA..

FACEBOOK AKAN DITUTUP PADA 15 MAC INI?

Palo Alto, CA-Mark Zuckerberg mengumumkan bahawa Facebook akan ditutup pada bulan Mac. Menguruskan laman telah menjadi terlalu stres.

"Facebook telah didapati di luar kawalan," kata Zuckerberg dalam sidang akhbar di luar pejabatnya Palo Alto, "dan tertekan dalam menguruskan syarikat ini yang telah menggangu kehidupan saya. Saya harus menamatkan semua kegilaan ini. "

Zuckerberg terus menjelaskan bahawa mulai 15 Mac, pengguna tidak akan dapat lagi mengakses akaun Facebook.

"Setelah 15 Mac ini website facebook akan ditutup," kata Avrat Humarthi, Naib Presiden Teknikal di Facebook. "Jadi, jika anda ingin melihat gambar anda lagi, saya cadangkan anda mengeluarkannya dari internet atau menyimpankannya dalam komputer peribadi anda. Anda tidak akan mendapatkannya kembali apabila akaun facebook ditutup. "

Zuckerberg mengatakan bahawa keputusan untuk menutup laman facebook amat sukar, tapi dia tidak berfikir orang akan terlalu marah dengan tindakan tersebut.

"secara pribadi saya tidak berfikir itu merupakan masalah besar," katanya dalam sebuah wawancara telefon peribadi. "Secara jujurnya, saya berfikir itu adalah baik. Tanpa Facebook, orang akan harus pergi ke luar dan membuat teman realistik. Itu merupakan hal yang baik. "

Beberapa pengguna sangat marah setelah mendengar berita yang mengejutkan ini.

"Apa yang saya akan lakukan tanpa Facebook?" Kata Denise Bradshaw, seorang pelajar SMA dari Indiana. "Hidup saya berputar di sekitar itu. saya membuka Facebook sekurang-kurangnya 10 jam sehari. Sekarang apa yang akan saya lakukan dengan semua waktu itu? "

Namun, orang tua di seluruh negeri telah merasa lega.

"Mimpi buruk saya akan selesai," kata Jon Guttari, ibu bapa tunggal dari Detroit. "Sekarang wajah remaja saya tidak akan terpaku pada skrin komputer sepanjang hari. Mungkin saya boleh berkomunikasi dengan dia lebih baik setelah facebook tiada lagi. "

Facebook pada masa ini menduduki peringkat sebagai salah satu perniagaan yang terkaya di dunia, dengan ekonomi menganggarkan nilai sekitar 7,9 bilion.

Namun Zuckerberg tetap tenang dengan kata-kata negatif yang dilemparkan kepadanya. Dia berkata ia akan berdiri dengan keputusannya.

"Saya tidak peduli tentang wang," kata Zuckerberg. "Saya hanya ingin kehidupan lama saya kembali."

Corporation dapat menunjukkan bahawa pengguna memadam semua maklumat peribadi mereka dari laman web sebelum 15 Mac. Setelah tarikh itu, semua foto, nota, link, dan video akan secara kekal terpadam.

sumber : weeklyworldnews

Reactions:

0 comments:

Catat Ulasan

COMMUNITY BIZ COMBO

Bantuan pengiklanan dan banyak lagi

COWAY THE WATER SPECIALIST

Call or whatsapp 0128477709

NAK PAKAI? NAK JUAL?

KLIK DAN TEMPAH

LEBIH 260 SIARAN

Semua movie terkini di panggung wayang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Assalamualaikum.. Adik saya Termizzi Bin Senak kembali ke warahmatullah lebih kurang 8.30pm 16 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.

Mak saudara rakan saya ujang (Firdaus) iaitu Cik Dayang Fatimah Binti Abang Drahman telah kembali ke warahmatullah hari ini 22 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah

Guru silat saya Dato Dahlan Ali telah kembali ke warahmatullah pada 19 Mac 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.