اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ SOLAT TIANG AGAMA.. SELAMAT MEMBACA.. ANDA SENYUM KAMI BAHAGIA..

ibu


Adik cuma nak tanya ibu, kenapa begini jadinya? cinta Feb

Bu, adik Cuma ingin bertanya…

Rasanya ibu tak akan mampu menjawabnya...


Ibu ingat 14 feb tak
Malam tu ibu ada janji temu
Ibu jumpa jejaka tu
Ibu kata dia cintakan ibu

Benarkah bu?


Dia puji dan puja ibu
Dia rayu dan belai ibu
Katanya cintanya hanya untuk ibu

Benarkah bu?



Ibu terkhayal dengan bujukannya
Ibu terbuai dalam bicaranya
Ibu terlena oleh bisikannya
Benarkah bu?


Ibu tak kisah dia peluk ibu
Ibu izin dia sentuh jasad ibu
Ibu puas dapat buktikan setia ibu
Macam dia kata.. mahu bukti cinta dari ibu
Tapi benarkah bu?




Masa berlalu,
Hari ini lepas 9 bulan...
Pohon yang ibu dan lelaki tu tanam telah membuahkan hasil
Hari ini buah cinta kalian telah terzahir
Hari ini bukti kasih jejaka itu pada ibu telah lahir...
tapi benarkah bu?



Kenapa dia tidak sama menyambut kami?
Kemana dia telah pergi tidak azankan kami?
Mengapa ibu pun benci kami?
Sedangkan inilah semaian tanda cinta kalian?

Mengapa ibu?





Tak terasakah sakit dan perit
tak berbakikah kasih dan sayang dan
Tidak lagi kah ibu berTuhan?

Benarkah ibu?
Benarkah begitu?


adik cuma nak tanya je bu.....


Renung renung kanlah !!!

  • Bila seronok, aku cari....pasanganku
  • Bila sedih, aku cari....Mak
  • Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
  • Bila gagal, aku ceritakan pada....Mak
  • Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
  • Bila berduka, aku peluk erat....Emakku
  • Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
  • Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....Mak
  • Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
  • Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan
  • Selalu.. aku ingat pasanganku
  • Selalu.... Makingat kat aku
  • Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
  • Entah bila... aku nak talipon Mak
  • Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
  • Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk Emak
  • Renungkan:
  • "Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja...
  • bolehkah kau kirim wang untuk Mak?
  • Mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".
  • Berderai air mata jika kita mendengarnya........
  • Tapi kalau Mak sudah tiada..........
  • MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....
  • Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya....
  • berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya.....
  • berapa ramai yang sanggup. mengantikan lampin ibunya.....
  • berapa ramai yang sanggup..... membersihkan najis ibunya.......
  • berapa ramai yang sanggup....... membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
  • berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....
  • Dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......

Reactions:

0 comments:

Catat Ulasan

COMMUNITY BIZ COMBO

Bantuan pengiklanan dan banyak lagi

UNLIMITED BROADBAND

Unifi atau Streamyx? Anda pilih.

COWAY THE WATER SPECIALIST

Call or whatsapp 0128477709

NAK PAKAI? NAK JUAL?

KLIK DAN TEMPAH

LEBIH 260 SIARAN

Semua movie terkini di panggung wayang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Assalamualaikum.. Adik saya Termizzi Bin Senak kembali ke warahmatullah lebih kurang 8.30pm 16 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.

Mak saudara rakan saya ujang (Firdaus) iaitu Cik Dayang Fatimah Binti Abang Drahman telah kembali ke warahmatullah hari ini 22 Februari 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah

Guru silat saya Dato Dahlan Ali telah kembali ke warahmatullah pada 19 Mac 2012. Mohon pembaca sedekah al-fatihah kepada arwah. al-fatihah.